U nastavku konferencije „Žene u biznisu“ na panelu „Ravnopravnost spolova – istina ili mit“ o toj vječnoj temi raspravljale su Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, Krasimira Stoyanova iz Saaba, Lana Popović iz Coca-Cole Hrvatska, Branka Slaveska iz Heinekena Hrvatska, Ivana Galić s Nove TV i Malin Holmberg iz Tele2.
Sudionice panela na Konferenciji jednoglasno su istaknule da su kvote promašene ako nisu poduprte i drugim mjerama za promoviranje ravnopravnosti jer zapravo dovode u pitanje kompetencije žena, umjesto da ih promoviraju kao jednakovrijedne pa i bolje od muških kolega.
Višnja Ljubičić je istaknula da gledajući zadnje parlamentarne izbore situacija po pitanju ravnopravnosti spolova nikad nije bila lošija u zadnjih 15-ak godina. Ipak, po zastupljenosti žena u upravama tvrtki smo u europskom prosjeku, a cilj nam treba biti da budemo u samom vrhu, poručila je.
– Politička agenda može kroz pozitivne mjere dovesti do balansa i jednakih mogućnosti za sve – kazala je Ljubičić.
Stoyanova je objasnila kako za Saab ravnopravnost spolova nije samo projekt, već temeljni dio poslovne strategije.
- Imamo inicijativu 30-70, odnosno ciljamo na 30 posto žena na menadžerskim pozicijama, sad smo na 25 posto. U upravi smo vrlo dobro zastupljene, to je plod politike tvrtke, a 30 posto nije proizvoljno postavljena brojka, naime, studije pokazuju da se žene ne osjećaju kao manjina nakon što dosegnu taj postotak zastupljenosti – pojasnila je Stoyanova.
Slaveska je pobrala pljesak nakon što je kazala da u upravi Heinekena sjedi 50 posto žena.
- Žene daju drugačiju dušu i dinamiku, donose različiti stil, mislim da je naš 50-50 odnos jako dobra poruka svim ostalim kompanijama – naglasila je, dodavši kako su, prema njenom iskustvu, žene hrabrije u prihvaćanju izazova i sklonije donošenju odluku u kriznim situacijama od muškaraca koji naginju konsenzusu.
Popović je izjavila kako u upravi Coca Cole Hrvatska sjede isključivo žene.
– Mi smo radikalno otišli u ‘girl power‘ dimenziju – našalila se, napomenuvši da je raznolikost suština koja stvara dodatnu vrijednost.
- Ako kompanija ne vjeruje da je to benefit, uzalud onda formalne kvote jer žene nikad neće dobiti na značaju. Sve studije pokazuju da se ROI i poslovanje poboljšava zbog raznolikosti i onog što ona nosi. Naš primjer je pokazatelj da se može – poručila je.
Holmberg je istaknula kako za nju nema razlike u stilu upravljanja žena i muškaraca te da je ključna stvar kompetencija, odnosno nalaženja najboljih ljudi za posao.
- Ako se ograničite na jedan spol, zapravo prepolovljavate bazen talenata. Važna je raznolikost, ne samo spolna, već svake vrste, ona donosi inovacije i bolji risk management jer imate više aspekata iz kojih se problem gleda – izjavila je.
Galić je ispričala kako zapravo nikad u svom radu nije osjetila podjelu na spolove u medijima.
- Stvar je predrasuda koje sami kreiramo i na neki način potičemo stereotipe. Kad prestanemo tako razmišljati doći će do promjene – poručila je, dodavši kako je mainstream feminizam pomalo živcira.