U nastavku Liderove konferencije o poslovnim modelima, četiri su poduzetnika otkrila svoj put do uspjeha.
Jovana Đurić iz Telecora, tvrtke koja se bavi plasiranjem patenata prezentirala je inovativni poslovni model u čijim je temeljima licenciranje. Tvrtka je osnovana 1998. godine, kao veletrgovina elektromaterijala za državna poduzeća u Hrvatskoj i BiH. Prije tri godine djelatnost je proširila na plasiranje patenata.
Jedan od važnijih projekata im je gumeno-cestovni željeznički prijelaz DR-1- koji se realizira u suradnji s Hrvatskim željeznicama. Na nagovor kolega prijavili su se i na predpristupne fondove EU ne bi li tim novcem financirali izradu alata potrebnih za željeznički prijelaz.
-To je bilo vrlo naporno jer nismo znali isčitavati natječajne zahtjeve, ali smo ipak uspjeli i dobili popriličnu financijsku potporu EU-a. Morate imati viziju, ideja je samo jedan posto cijeli priče jer nakon nje slijedi veliki trud i treba imati puno strpljenja. Vjerujte u sebe i čašu uvijek promatrajte kao polupunu – poručuje Đurić.
Krešimir Spajić, suvlasnik Motus Meliora, misli da u Hrvatskoj nema dovoljno transfera inovacija i znanja u praksu tj. finalni proizvod. Motus Melior je jedini centar za funkcionalno zdravlje, a pokrenut je u svibnju prošle godine nakon 12 mjeseci priprema i testiranja korištenjem tradicionalnog i lean start-upa. Motus je jedinstven na tržištu Hrvatske i regije jer na jednom mjestu integrira djelatnosti dijagnostičnog centra, poliklinike za ozljede, fitnes centra i nutricionističkog savjetovališta.
- Naša je vizija postati regionalni centar izvrsnosti u području funkcionalnog vježbanja i rehabilitaciju. Želimo poboljšati sportsku izvedbu i produljiti dugovječnost sportaša i općenito unaprijedi zdravlje. Mi smo definirali ciljne skupine – to su ljudi koji imaju problema sa ozljedama i koje im otežavaju svakodnevni život i ljudi koji se jednostavno žele osjećati bolje – objasnio je Spajić.
Dodao je koliko je u svakodnevnom poslovanju važna i edukacija. Djelatnici Motus Meliora, naime, svaki dan barem sat vremena provode educirajući se. –Nitko nam nije konkurencija, surađujemo sa svima jer postoje modeli u kojima su svi zadovoljni. Vrlo nam je važna i diverzifikacija prihoda pa ne moramo biti ovisni o krajnjim korisnicima i na kraju imamo lokalno-globalni pristup tržištu kroz direktan i idirektan izvoz, a već imamo upite iz Turske i Brazila. –zaključio je.
Julian Oehrliein, direktor Oradiana, globalne tvrtke koja se bavi IT rješenjima za mikrofinanciranje objasnio je sudionicima kako pomaknuti tvrtku prema plavom oceanu tj. okruženju koje nije zagušeno konkurencijom.
-Na planetu imamo sedam milijardi ljudi, od čega četiri milijarde ima pristup klasičnom financiranju. Tri milijarde ljudi nemaju tu sreću, od njih pola milijarde koristi kreditne unije i mikrofinanciranje jer ne mogu dobiti regularan kredit u komercijalnoj banci. Samo mali broj tih ljudi do novca dolazi uz pomoć IT-a, što samo govori o potencijalu mikrofinanciranja u tom segmentu – veli Oehrliein.
Posljednji slučaj inovativnog poslovnog modela je tvrtka Holosys koja se bavi uređajima za daljinsko očitanje potrošnje vode, plina i struje. Njen direktor Tomislav Lekić, kaže da je njihova osnovna značajka kombinacija fokusa na korisnika, proizvod i tehnologiju.
-Krenuli smo prije osam godina kao uslužno-razvojna tvrtka. Shvatili smo da to ne vodi nikud i da puno radimo, a novca nema. U međuvremenu smo zaključili da ćemo se orijentirati samo na proizvode umjesto na usluge razvoja i fokusirali se na samo jedan set proizvod. Želim reći da fokus nije prirodan i da treba reći ne mnogim dobrim idejama i odustati od mnogo projekata – objašnjava Lekić.
U završnim riječima, rečeno je kako uvijek treba biti spreman na promjenu te kako se zajedno sa životom mogu smijati samo oni koji spremni prihvatiti tu činjenicu.