Nabavnoj djelatnosti u proteklih nekoliko godina, uslijed makinacija korumpiranih pojedinaca nepravedno je narušen ugled. Posao Hrvatske udruge nabavne djelatnosti (HUND) je povratak ugleda na zasluženu razinu i stvarane potrebnih prilika kojima će ljudi iz sektora nabave dobiti znanja kako bi mogli raditi za najbolje dobro svojih poslodavaca.
Vesna Tišljar Jungić, predsjednica udruge, prilikom otvaranja 8. konferencije o nabavi koju zajednički organiziraju poslovni tjednik Lider i HUND, pozvala je stotinjak okupljenih sudionika na učlanjenje kako bi doprinjeli efikasnosti i stučnosti nabave. Nakon otvaranja dodijeljena je International Federation of Purchasing and Supply Managementova nagrada Garner-Themoin za osobne zasluge u nabavi, koju je ove godine odnio Danijel Banek, šef nabave u Atlantic grupi.
- Najvrijednije je kada vas prepozna struka. Zahvaljujem svima koji su me nominirali i ovo je dokaz da ne trebate uvijek biti najveći da bi vas prepoznali – poručio je Banek.
Prva tema konferencija bila je nabava u maloprodaji tehničkih proizvoda o čemu je govorio Dejan Fičko, član Uprave za komercijalu Peveca. Što se trendova tiče, značaj utjecaj na domaće tržište ima internacionalizacija poslovanja. Dolazak stranih lanaca donosi privatne, visoko kvalitetne robne marke koje su već značajan faktor na domaćem tržištu.
- Dolazi i do značajnog povećanja u internetskoj prodaji tehničkih proizvoda. Tehniku je zapravo vrlo lako prodavati on-line jer je standardizirana – model perilice rublja isti je na svim prodajnim mjestima- objasnio je Fičko.
Po njegovim riječima hrvatski nabavni sektor je prilično specifičan jer se u njemu često zanemaruju ukupne uštede u troškovima, premalo se zna o financijama u nabavi, a i premalo se vrednuje činjenica da je poluga za razvoj puno jača u zoni troškova nego u zoni prihoda. Pritom se poslovanje kompanija i nabavnog sektora vrlo često opterećuje nepotrebno visokom zalihama.
Najveća specifičnost nabave u Pevecu jest što su dobavljači ujedno i vlasnici te tvrke, koja je nedavno iznimno uspješno izišla iz stečaja. Druga velika specifičnost je golem broj artikala – Pevec ih ima više od 100.000 zbog čega je vrlo važna aktivna integracija sa dobavljačima, koji traže povratne informacije.
- Naš fokus je danas, ali i u budućnosti uvijek bio na kupcu koji nagrađuje naš trud. Kao maloprodajni trgovački lanac težimo upravljanju nabavnim lancem, a ciljeve konkurentnosti selimo se maloprodajnih lanaca na opskrbne lance; poslovanje je efikasnije ako su isporuke brže – zaključio je Fičko.