U nastavku konferencije Crni labud u plavom oceanu svoja iskustva iznio je Andrija Čolak, suosnivač tvrtke Surf‘n‘Fries, tvrtke koja je krenula iz Rijeke 2009. godine.
Što se tiče inovativnosti, u tom trenutku nisu postojali specijalizirani brendovi u fast foodu, postojali su oni koji su nudili što više proizvoda.- Naša ideja je bila specijalizacija u jednom segmentu – odlučili smo da će to biti krumpirići i da ćemo tu biti najbolji. U prvom objektu imali smo doslovno tri artikla, i u prostoru od 27 kvadrata ostvarili smo promet od pola milijuna eura – priča Čolak.Ambalaža i proširenje ponude je bila iduća stvar na koju su se orijentirali, a nova ambalaža, osim same funkcionalnosti za konzumiranje, napravila je puno po pitanju promocije. - Inicijalno nismo htjeli u franšiziranje, no to se promijenilo. U to doba franšiza je bila poprilična inovacija i tim potezom smo konkurenciju pretvorio u vlastite partnere - kaže Čolak. Nakon toga uslijedilo je osvajanje hrvatskih plaža mobilnim objektima koji su kompletno neovisni te kompletno izbacivanje ulja iz pripreme hrane.
Tvrtka trenutno posluje u desetak zemalja, uključujući i Vijetnam.Čolak je najavio i novi projekt KISHA – prvi pametni kišobran u svijetu koji je, prema Čolakovim riječima, nastao kroz raspravu na Facebooku, a već je krenuo izvoz u nekoliko zemalja svijeta.
Od Hrvatske do Kalifornije, priča je IT tvrtke Hyperactive koju je ispričao Gasper Sopi.- Prošle godine poduplali smo prihode i povećali izvoz 75 posto, kao rezultat partnerstva s jednom tvrtkom iz Kalifornije kojoj pomažemo u izradi mobilnih i web aplikacija – priča Sopi.
Nakon nekoliko neuspješnih poslovnih poduhvata, Sopi ističe kako je naučio četiri lekcije za uspješan posao: slušati intuiciju, ne gubiti nadu, zaboraviti lokalno i orijenitrati se na globalno te mijenjati svijet!