Konferencijske vijesti
StoryEditor

Zaposlenici u nabavi nositelji su pozitivnog implusa

21. Studeni 2013.
Piše:
lider.media

Relativno nepoznat slučaj i pozitivna priča u uspjehu u nabavi, sudionicima 8. konferencije o nabavi, predstavili su Matjaž Marovt i Marko Lekše iz Adria Mobila. Adria je vodeći proizvođač rekreacijskih vozila u Europi sa godišnjim prometom od oko 250 milijuna eura. Poput Peveca, Adria je također prošla kroz stečaj (davne 1995, tada još pod imenom Adria Caravan), no trendovi su se preokrenuli i sada na europskom tržištu drži udio od šest posto.

I u godinama najteže krize ta je tvrka poslovala sa dobiti što može zahvaliti svojim zaposlenicima i vještoj poslovnoj strategiji. Važan dio te strategije je dobra distribucijska mreža. Adria ima ugovor sa nezavisnim distributerima koji otpadaju ako ne ostvare dobar prodajni rezultat i samo četiri svoja distributera, za razliku od kompanija poput Gorenja koje cijelu prodaju daje u ruke vlastitim distributerima. Četiri jaka stupa njihove ponude su vrhunska proizvodnja, atraktivan dizajna, kompletan proizvod i profesionalna prodaja.–Nudimo Europi sve što se može voziti sa B kategorijom – objašnjava Marovt.

Strateški cilj Adrie jest da u sljedećoj godini budu treći od tri najpoznatija branda rekreacijskih vozila u Europi, a u tome potpomaže i projekt ‘Excellence iz purchase‘. Projekt je otpočet 2008. godine, do danas je unaprijeđen brojnim drugim podprojektima, a od prošle godine se radi na maksimiziranju koristi od Europske unije, pa je jednim dijelom postao i inovacijska baza.

Nada Kaiser, psihoterapeut i coach istaknula je kako je u nabavi, ali i svakom poslu za uspjeh potreban čovjek, dobro oblikovan cilj i dobra komunikacija.

–Kao coachevi pomažemo svakom pojedincu da u sebi pronađe ono što mu je potrebno za uspjeh. Coaching služi za sigurnost, menadžment emocijama, efektivnu komunikaciju, planiranje vremena i stres menadžment – objasnila je Kaiser.

Što se coachinga u nabavi tiče, on je vrlo važan pri stvaranju win-win situacija u pregovorima.

-Kada mislimo da znamo što druga osoba misli, mi zapravo samo doživljavamo ono što sami vrednujemo, dok druga osoba vrlo vjerojatno misli nešto posve drugo – zaključila je.

Na zaključnom okruglom stolu o nabavi kao generatoru promjena u poduzećima, kao nositelji pozitivnog implusa prepoznati su zaposlenici u nabavi.

- Imamo tu sreću da nas kompanije puštaju da budemo projektanti promjena – ne govorimo samo o promjenama dobavljača, govorimo i o stvarima koje imaju efekta na cjelokupno poslovanje – rekao je Danijel Banek iz Atlantic grupe. Mirela Senica iz IBM-a dodala je, pak, kako su svim segmentima poslovanja važne uštede, gdje se zaposlenici nabave ističu kao generatori promjene

Zoran Zorić iz Ericssona Nikole Tesle zaključio je kako korporacija Ericsson promjenama uspješno upravlja već 137 godina. Dio tih promjena je i funkcija nabave koja se trudi biti generator stvaranja dodane vrijednosti u kompaniji. Da bi mogla to ostvarivati, potrebno je sagledavanje ‘šire slike‘, tj. potpuno razumijevanje očekivanja sljedećih četiriju zainteresiranih skupina (stakeholdera): dioničara, kupaca (uključujući i interne ‘kupce‘),svojih zaposlenika,te šire društvene zajednice.

Ostvarivanjem komercijalnih i financijskih nabavnih ciljeva (uštede, upravljanje likvidnošću, operativna učinkovitost itd.) nabava izravno utječe na profitabilnost i konkurentnost kompanije, što u konačnici dovodi do ispunjavanja očekivanja dioničara kompanije.

- Nadalje, uskim povezivanjem s funkcijom prodaje, nastojimo u potpunosti razumjeti očekivanja naših kupaca. Osim ‘eksternih‘ kupaca, vodimo računa i o očekivanjima naših ‘internih kupaca‘, tj. drugih odjela u kompaniji, primarno prodaje,a onda i razvoja, marketinga i ostalih. Uspjeh nabave leži na njezinim zaposlenicima. Ericsson Nikola Tesla puno ulaže u kontinuirani razvoj kompetencija svojih zaposlenika, a i prati njihovo zadovoljstvo putem vrlo egzaktnih pokazatelja. Društvena odgovornost nabave sastoji se u promicanju kodeksa poslovne etike te očekivanjima od dobavljača da udovoljavaju zahtjevima iz Ericssonovog kodeksa ponašanja dobavljača. – podvlači Zorić.

22. studeni 2024 05:49