Kripto
StoryEditor

Glazbeni NFT-ovi moćan su alat za pretvaranje publike u zajednicu

08. Listopad 2022.

Kao jedna od  najstarijih industrija zabave koja postoji, glazba je doživjela mnoge tehnološke napretke koji su poboljšali široko usvajanje. Digitalizacija glazbe značila je da umjetnici mogu doprijeti do bilo koje publike širom svijeta, a digitalna distribucija obdarila je ljude neograničenim pristupom glazbi.

S tim napretkom u distribuciji došli su i neki nedostaci u unovčavanju glazbe. Način na koji glazbenici zarađuju u digitalnom formatu smanjio je marže od prihoda od medija ili videozapisa. Umjetnici su potisnuti natrag na ostvarivanje prihoda od ‘izvanmrežnih‘ aktivnosti poput koncerata i prodaje robe jer je internetski prostor ispunjen posrednicima koji uzimaju komad pite.

- Web3 i postojeće platforme pomažu nam izgraditi novo poglavlje glazbene industrije. Bilo je teško pronaći dobru glazbu za mene, provjeravajući mnoge prodavaonice u Tokiju, a ponekad i u inozemstvu. Sada je vrlo dostupno putem streaminga – rekao je Takayuki Suzuki, izvršni direktor MetaTokyo, Web3 entertainment studia.

Nova paradigma Web3 alata daje kreatorima sredstva za razvoj postojeće publike i njezinu transformaciju u zajednicu. Odnosi s obožavateljima postali su presudni i nikada nisu bili čvršći s umjetnicima u Webu3.

Marcus Feistl, glavni operativni direktor Limewirea, glazbenog NFT tržišta koje je izvorno bilo internetska peer-to-peer platforma za dijeljenje datoteka temeljena na glazbi, rekao je kako je industrija glazbe i kreatora zasigurno na rubu promjene koraka, prelazeći s Web2 modela  usmjerenog na potrošnju sadržaja na Web3 model usmjeren na vlasništvo nad sadržajem. Dodao je kako umjetnici tek počinju pronalaziti svoj put kako bi najbolje iskoristili Web3 za interakciju sa svojom publikom.

Među mnogim slučajevima upotrebe NFT-ova, najzastupljenija je bila sposobnost formiranja zajednica oko vlasnika tokena. Uspon decentraliziranih autonomnih organizacija (DAO) eksperimentirao je s koordinacijom tih zajednica na digitalan način. Sve to otključava potencijalne mogućnosti za samostalne umjetnike koji su spremni inovirati u sljedećoj iteraciji glazbenog prostora.

Disrupcija glazbene industrije

Glazbena industrija uvijek je bila spremna isprobati nove stvari.

- Kad su glazbeni spotovi izašli 80-ih, to je u potpunosti bilo novo i ljudi nisu bili sigurni što da misle o tome. Usvajanje tih stvari često počinje polako, ali na kraju postaje mainstream – izjavio je Mattias Tengblad, izvršni direktor i suosnivač Coritea, platforme za crowdfunding glazbu temeljene na blockchainu.

Web3 platforme su u ranoj fazi. Većina korisnika je tehnološki potkovana i ima osnovno tehničko razumijevanje kako koristiti blockchain aplikacija. Kako se prostor razvija, Web3 glazbene platforme mogu postati ključni komad u načinu na koji diskografske kuće i umjetnici posluju i plasiraju se na tržište.

Mogućnosti koje pruža ova tehnologija olakšavaju veze između istomišljenika koji probijaju sve prethodne prepreke formiranju zajednice.

Ove inovacije nisu isključive za sadašnje članove glazbene industrije, a mladi talenti porijeklom iz Weba3 mogu otvoriti vrata za novi izričaj i unovčavanje. Potiče se odnos između umjetnika, posrednika i obožavatelja da prijeđu u jedinstvenu zajednicu.

Glazbene inovacije osnažuju one umjetnike koji testiraju nove tehnologije s mogućnošću da postanu sljedeći etablirani umjetnici nadolazeće generacije. To potencijalno može umanjiti važnost diskografskih kuća za uspjeh umjetnika. Mnoge diskografske kuće uključuju se premještanjem dijela svojih aktivnosti na lancu i izdavanjem NFT kolekcija.

- Uvijek  će postojati potreba za diskografskim kućama, ali mislim da su oni koji se ne uspiju prilagoditi promjenjivom krajoliku u opasnosti da budu ostavljeni - rekao je Tengblad.

- Jednom kada imate lojalnu skupinu pristaša, mislim da vam tehnologija otvara vrata da izravno unovčite svoj rad, a istovremeno podijelite prednosti svog uspjeh sa svojim pristašama – dodao je.

Uspješni glazbeni NFT dropovi pokazuju kako Web3 može poremetiti model prikupljanja sredstava dopuštajući umjetnicima da se obrate izravno obožavateljima u svrhu financiranja. Oni umjetnici koji se trude surađivati sa svojom zajednicom i izgraditi izravan odnos sa svojom bazom obožavatelja imat će najviše koristi od Weba3.

Od publike do zajednice

Publika se općenito shvaća kao jednosmjerna veza, dok zajednica predlaže dvosmjernu komunikaciju između umjetnika i njegovih obožavatelja. Da bi zajednica bila produktivna, oni koji su uključeni trebali bi obogatiti kreativni proces aktivnim osluškivanjem međusobnih potreba i predlaganjem rješenja za boljitak zajednice u cjelini.

Kako se umjetnici prebacuju na pristup koji se više temelji na zajednici, blockchain i NFT-ovi omogućuju umjetnicima da prikupe sredstva od svojih obožavatelja bez posrednika i ponude jedinstvene pogodnosti i mogućnosti natrag ljudima koji im doprinose. Prevladavajuće društvene platforme i dalje su ključan alat za izgradnju zajednice i distribuciju glazbe kako bi se nadopunila Web3 strategija.

- Pristupačno digitalno snimanje dovelo je do eksplozije glazbenika na YouTubeu koji se obraćaju svojoj zajednici za suradnje, trenutne povratne informacije, prijenose uživo itd. Društveni mediji poput Twittera, Instagrama, TikToka, Telegrama i Discorda pružaju ljudima koji su zainteresirani za ono što radite priliku da se uključe i povežu s vama – komentirao je Tengblad.

Ako umjetnik objavi novi videozapis na Youtubeu, njegova zajednica može doprinijeti umjetnikovom radu pružajući trenutne povratne informacije i predlažući nove ideje koje mogu pomoći umjetniku rasti i razvijati se dalje.

Aktivnosti koje provodi zajednica imaju tendenciju da uživaju veći utjecaj i odmah utječu na rast umjetnika. Uz potporu snažne zajednice, umjetnici posjeduju čvrste temelje za izgradnju karijere.

Proces angažmana između umjetnika i njihove zajednice mora postati što jednostavniji.

- Web3 će dati više moći umjetnicima i kreatorima kako bi postojala potreba za obrazovanjem. Posrednici bi mogli biti pristaše ili suradnici u zajednici koja ne presreće informacije ili novac – objasnio je Suzuki.

To započinje jasnom komunikacijom i povećanjem dostupnosti NFT-ova svima. Približavanje NFT-ova i modela vlasništva nad sadržajem obožavateljima ono je što će u konačnici potaknuti zajednice umjetnika, jer stvara mnogo jaču i ekskluzivniju vezu između obožavatelja i kreatora.

- Za kreatore to znači jednostavan proces samoinstalacije u kojem mogu stvoriti svoj prvi NFT projekt u samo nekoliko klikova. Za obožavatelje to znači da možete koristiti uslugu potpunog skrbništva bez potrebe posjedovanja novčanika ili izravnog povezivanja vanjskog novčanika, pružajući potpuno Web3 iskustvo - zaključio je Fesitl.

Umjetnici koji su najspremniji za uspjeh u današnjoj industriji su oni koji su spremni koristiti svaki dostupan alat za izgradnju interaktivne i angažirane zajednice oko svog rada.

24. travanj 2024 09:12