Kripto
StoryEditor

Južnoafrička republika pooštrava kriterije kripto oglašavanja

24. Siječanj 2023.

Tvrtke, poznate osobe i influenceri koji se oglašavaju u kripto prostoru uskoro će morati upozoriti potencijalne kupce da investicije koje reklamiraju mogu dovesti do financijske propasti, barem u jednoj jurisdikciji.

U ponedjeljak je južnoafrički regulatorni odbor za oglašavanje objavio nove smjernice koje obvezuju kripto oglase da ‘izričito i jasno naglase da ulaganje u kripto imovinu može rezultirati gubitkom kapitala jer je vrijednost promjenjiva i može porasti, kao i pasti‘.

Direktiva je dodala da oglasi moraju biti uravnoteženi i jednostavno sročeni, izbjegavajući pritom prezentaciju prošlih performansi na takav način da ‘stvara povoljan dojam oglašenog proizvoda ili usluge‘.

Kripto oglasi rastu, a zatim padaju

Kripto tvrtke ulile su milijarde dolara u publicitet tijekom 2020. i 2021. godine. Istaknule se velike kripto mjenjačnice poput Crypto.com-a, Coinbasea i FTX-a putem skupih oglasa.

Reklame su se emitirale na Super Bowlu, logotipovi su bili ušiveni u komplete velikih sportskih timova, a u spotovima su glumile poznate osobe, uključujući Larrya Davida

Nakon dužeg bear marketa, brojne od tih slavnih osoba imenovane su u tužbama koje se odnose na kolaps investicija koja su reklamirali na tržištu. U njihovim redovima bili su David, Jimmy Fallon, kao i Kim Kardashian, Floyd Mayweather Jr. i Tom Brady.

David je, na primjer, kritiziran jer se pojavio u oglasu koji je potaknuo investitore da ‘ulijevaju milijarde dolara u propalu platformu FTX‘.

Ironično, Davidov lik u reklami bio je nedodirljivi skeptičar koji odbacuje ulaganje u FTX i bitcoin kao lošu ideju, nakon što je prethodno odbacio kotač, kao i slijetanje Apolla na Mjesec.

Mnoštvo poznatih osoba i influencera također je plaćeno da reklamira kripto proizvode sa svojih računa na društvenim mrežama, često bez službene objave.

Segment Tonight Showa komičara Jimmya Fallona uključivao je intervju s Paris Hilton u kojem su njih dvoje nespretno pričali o svojim novo kupljenim Bored Ape NFT-ovima.

Nitko od njih dvoje nije spomenuo da su im NFT-ovi bili poklonjeni u sklopu marketinške kampanje.

25. travanj 2024 23:07