Na isti dan kada je nova talibanska vlada u Afganistanu objavila da neće dopustiti ni jednom sugrađaninu izlazak iz zemlje nakon 31. kolovoza, izvršni direktor kompanije Airbnb Brian Chesky na Twitteru je objavio da će osigurati besplatan smještaj 20 tisuća afganistanskih izbjeglica.
Kako je objavio u svom postu, svjedoci smo jedne od najvećih humanitarnih kriza modernog doba, a oni, kao kompanija, osjećaju odgovornost pružiti pomoć. Nada se da će njihov potez inspirirati druge biznis lidere da učine isto te poziva sve one koji su voljni pružiti smještaj izbjeglicama da mu se jave, a Airbnb će pokriti troškove. Taj hvalevrijedan potez jedan je od onih koji savršeno odgovaraju sintagmi 'brand purpose' (svrha brenda) koja nadilazi 'čistu' prodaju proizvoda ili usluga; brend pretvara u kreatora boljeg svijeta. No, iako su kompanijama posljednjih godina, a posebno od početka pandemije usta puna svrhe, mnogi nikako da s riječi prijeđu na djela.
25 milijuna dolara pomoći
Airbnb ne spada u potonje budući da je kompanija već ranije sudjelovala u sličnim akcijama te donirala sredstva za rješavanje migrantskih, ali i kriza uzrokovanim elementarnim nepogodama. Tako su, primjerice, pomogli tisuću njujorčana koji su tražili smještaj nakon razornog uragana Sandy 2012. Pet godina kasnije, pokrenuli su inicijativu Open Homes kako bi potaknuli iznajmljivače da ponude svoje domove ljudima koji su ostali bez adekvatnog smještaja nakon kalifornijskih požara ili pak potresa u Meksiku.
U lipnju ove godine, piše Adweek, najavili su osnivanje 25 milijuna dolara vrijednog fonda za pomoć izbjeglicama te sklopili s partnerstvo s neprofitnim organizacijama koje pronalaze i pripremaju domove za dolazak izbjeglica. Airbnb je zajedno sa 170 drugih kompanija uključen u mrežu Tent Organization for Refugees koja ne samo da pronalazi dom 30 milijuna migranata iz različitih zemalja svijeta već i pomaže u pronalasku posla ili pokretanju vlasnitog biznisa. Osim Airbnbija, u Tent organizaciji nalaze se i neki drugi veliki igrači iz turističkog sektora poput Hiltona, grupe Expedia, Hiltona, Tripadvisora i francuskog Accora.