Lidertrend
StoryEditor

Blue beauty: ‘Plavi‘ kozmetički brendovi posebnu brigu vode o zaštiti mora i oceana

25. Veljača 2022.
Pokret plave ljepote odnosi se na kompanije koje se trude pozitivno utjecati na okoliš, i to tako što postaju ugljično i plastično neutralne, a održivi su i svi sastojci njihovih proizvoda. Drugim riječima, proizvodi su ‘toxin-free‘, bez GMO-a i mirisa

Američki kozmetički konglomerat Estée Lauder prošlog je tjedna preuzeo udjel u britanskoj beauty-kompaniji Haeckels, čija je misija povećati transparentnost čitave industrije te promovirati koncept održive proizvodnje kozmetike. Osim što je medije privukla investicija jedne od vodećih globalnih kompanija iz industrije u taj relativno malen brend, zainteresirao ih je interes Estée Laudera za tržište blue beautyja, odnosno održivih 'plavih' kozmetičkih brendova kojemu pripada i Haeckels. Točnije, blue beauty integrira ideju čiste (clean beauty) i zelene kozmetike, ali tu održivu priču podiže na još višu razinu. Kako je nedavno objasnio portal Real Simple, koji se bavi inovacijama i idejama koje, kako u njemu tvrde, 'život čine ljepšim', brendovi koji se reklamiraju da su 'čisti' ili 'clean' u pravilu ne sadrže toksične sastojke te ih je sigurno nanositi na kožu. Zeleni su, pojednostavnjeno, oni koji se brinu o okolišu pa pakiranje, proizvodnja i sastojci, osim koži i tijelu, minimalno štete okolišu, a plavi (blue beauty) trude se imati nultu stopu emisije ugljika, čuvaju planet Zemlju, a posebno su usredotočeni na zaštitu mora i oceana.

Redukcija plastike

Prema organizaciji WWD svake se minute u oceane 'iskrca' kamion plastičnog otpada, a brendovi koji su usredotočeni na održivost i regeneraciju biosustava trude se tržištu nuditi proizvode koji su u potpunosti (pakiranje, sastojci) biorazgradivi te ni na koji način ne štete okolišu. Pokret blue beauty prvi je put spomenula osnivačica kompanije Beauty Heroes Jeannie Jarnot 2018., koja je navela da se 'pokret plave ljepote odnosi na kompanije koje se trude imati pozitivan utjecaj na okoliš i to tako što postaju ugljično ili plastično neutralne, podržavaju lokalne poljoprivrednike i ulažu u tradicionalne načine proizvodnje, doniraju organizacijama koje se brinu o planetu Zemlji, sade drveće, odnosno rade sve što je u njihovoj moći da regeneriraju prirodu'.

Da je sada pravi trenutak za takvu misiju za Real Simple potvrdio je vlasnik blue beauty brenda sapuna Petal Jason Domangue, koji je rekao da će, ako se ništa ne promijeni, u oceanima biti više plastike nego ribe do 2050. godine. Samo Amerikanci na godinu odbace 30 milijuna tona plastike, a svega osam posto tog otpada se reciklira, dok pola milijarde bočica proizvoda za osobnu njegu svake godine završi u morima i oceanima. Nije nikakva novost da je plastični otpad gorući ekološki problem, ali rijetko se spominje s kojom količinom u tom onečišćenju sudjeluje upravo kozmetička industrija, čije je proizvode najteže reciklirati. Upravo je zato pakiranje prva stvar kojom se kompanije poput Haecklesa love ukoštac žele li postati blue beauty kompanija. Osim što nude refill opcije (jedno pakiranje koje je moguće napuniti novom količinom proizvoda), nastoje da su materijali od kojih se proizvode biorazgradivi ili da se mogu ponovno upotrijebiti (reciklirati). Srećom, sve je više kompanija iz svijeta kozmetičke industrije (ne nužno blue) koje kupcima nude refillove: Bathing Culture, OUAI, Tata Harper...

Održivi sastojci

Naravno, pakiranje nije dovoljno da bi kompanija bila blue već održivi moraju biti i svi sastojci u proizvodi. Drugim riječima, proizvodi su toxin-free, bez GMO-a i bez mirisa, a brendovi u svakom dijelu poslovanja vode računa o nesretnoj činjenici da apsolutno sve što konzumiramo jednom završi u vodama. Upravo zbog toga mnogi uklanjaju štetne kemijske spojeve, a neke su države (primjerice, Havaji) u potpunosti zabranile korištenje oksibenzona i oktinoksata u kremama za sunčanje jer oni nepovoljno utječu na koraljni ekosustav. Da se blue beauty pretvara u punokrvni pokret koji pomaže planetu, ali i brendovima (jer se tako diferenciraju od konkurencije i bildaju svoj imidž) dokazuje i niz novih, ali i starih brendova koji lijepe epitet 'plavi'.

Tako je, primjerice, brend REN objavio da će do kraja ove godine postati zero waste kompanija, odnosno kompanija koja ne zagađuje okoliš. Kako su objasnili magazinu Elle, cilj im oceanski otpad (plastiku) iskoristiti za svoja pakiranja, jer čak 70 posto globalne kozmetike završi u vodama. Iako su ih upozoravali da se potrošačima neće svidjeti pakiranja koja nisu prozirna i lijepa već 'zamućena', sivkasta (reciklirana plastika), pokazalo se upravo suprotno – kad potrošači znaju da čine dobro kupujući takve proizvode, estetika im neće biti toliko važna. Ili, kako su izjavili Elleu, sivo je, u ovom slučaju, novo zeleno. 'Siva boja pakiranja govori o tome da je plastika imala neki 'drugi život' i sad dobila novu svrhu', poručili su iz REN-a.

Potez je i na potrošačima

Brend Ethique je pak odlučio usvojiti koncept 'bez pakiranja'. Naime, njegova je misija ne samo reducirati plastični otpad nego ga uopće ne proizvoditi jer, kako u njemu tvrde, svake se godine troši 132,8 milijardi litara vode da bi se proizvele plastične bočice za šampone i regeneratore. Umjesto toga, on proizvodi pločice šampona i regeneratora, a inicijativom #GiveUpTheBottle do 2025. planira 'spasiti' planet od 50 milijuna proizvedenih boca. Francuski L'Occitane pak nudi refillable pakiranja gelova za tuširanje i šampona, a sklopio je partnerstvo s organizacijom Plastic Odyssey, čija je ekipa inženjera, antropologa, oceanografa i poduzetnika posvećena skupljanju plastičnog otpada diljem svijeta. Haeckles s početka priče također nudi biorazgradiva pakiranja, hvali se održivom proizvodnjom, ali i sastojcima koji dolaze iz mora. Kompanija ima licenciju za ekološku proizvodnju morskih trava, algi te ljekovitog bilja. Investicija Estée Laudera trebala bi im, kako kažu u Haecklesu, pomoći da nastave rasti tako da ne kompromitiraju zdravu proizvodnju, a američkom konglomeratu da na mala vrata uđe u blue beauty industriju.

Ostaje nadati se da krupni kapital i očekivanja novih vlasnika za pojačanom proizvodnjom neće poremetiti Haecklesov 'plavi put'. U međuvremenu, potrošači bi i sami trebali početi voditi računa o tome kakve brendove kupuju te na koji način svojim izborom mogu pomoći planetu. Naravno, kao i kod svih ekotrendova, i u ovom 'plavom' sigurno postoje brendovi koji više pričaju nego što djeluju, ali je, zasad, taj epitet najveća garancija da je riječ o kompaniji koja se trudi zagađenje svesti na minimum. 

22. studeni 2024 12:12