Lidertrend
StoryEditor

Cayman S, 911 Turbo S, Cayenne Turbo, Panamera GTS ST i električni Taycan 4S po Hrvatskom Zagorju

12. Listopad 2020.

Prošli tjedan, točnije 5. listopada Porsche je ponovno oduševio predstavnike medija na svom tradicionalnom Porsche Experienceu, koji se ove godine vozio cestama Hrvatskog Zagorja.

Tmurno jutro i lagana kišica bili su uvertira u početak ovog Porsche dana, ali to vjerojatno nikome nije smetalo kada smo vidjeli što je na meniju. A na meniju su bili redom najnoviji modeli Porschea, 718 Cayman S, 911 Turbo S u Cabrio izvedbi, Cayenne Turbo, Panamera GTS ST i električni Taycan 4S.

Sudbina kleta je htjela da prvi dio planirane voženje odradim u Caymanu. Iako je još uvijek padala kišica to nije smetalo da kolona Porscheovih jurilica krene prema Trakošćanu. Cayman je kompaktna jurilica koja postiže maksimalnu brzinu od 285 km/h, a osjećaj kada stisnete papučicu gasa i kada vas brzina prilijepi za sjedalo je zaista fascinantan. Dodajmo tome i prekrasan zvuk ili urlanje koje Cayman proizvodi kada malo opustite nogu na gasu i doživljaj je zagarantiran. Što se tiče same vožnje, Cayman leži na cesti kao prilijepljen pa ni zavoji u malo većoj brzini ne predstavljaju nikakav problem. Također, preciznost upravljača je nešto što krasi sve modele Porschea pa ni Cayman nije drugačiji.

image
Porsche Cayman S, 911 turbo s

Iako sam već nekoliko puta bio na Porscheovim događajima, vožnja ovih automobila uvijek iznova oduševi. Nakon Caymana, sjeo sam u potpuno električni Taycan. To je model koji sam vozio po prvi puta i mada električni i dalje je to Porsche. S dva elektromotora Taycan klizi cestom bez zvuka što je u nekim trenucima jako čudo kada vidite da je kazaljka već na 190 km/h. Ipak, nakon nekog vremena otkrio sam 'lažni zvuk' koji se može uključiti da imate neki privid koliko brzo vozite. Uglavnom Taycan je jako fin automobil, ali nakon Caymana nedostajao mi je u autu taj urlik motora kada se stisne papučica gasa.

image
Taycan crveni

S Taycanom smo stigli i do karting staze u Novom Marofu gdje je bio organiziran takozvani ' launch control' s Taycanom. Za one koji ne znaju, to je linearno ubrzanje koje je s električnim Taycanom nevjerojatno jer nakon što pustite kočnicu, dok je druga noga na do kraja na papučici gasa, Taycan vas lansira u orbitu. Onima slabijeg želuca launch control s Taycanom ne bi preporučili jer osjećaj želuca u grlu nije za svakoga. U svakom slučaju, Taycan za samo 4 sekunde stiže do 100 km/h što se itekako osjeti kada ste vi za volanom.  Na istoj stazi organizirana je i vježba zaobilaženja čunjića s Porsche 718 Boxerom.

image
911 turbo s

Nakon lunch kontrola i uživancije s Boxerom krenuli smo prema Trakošćanu, ovoga puta u 911 Turbo S i moram reći da mi je ovo od tog dana najdraži automobil. Čista snaga, preciznost i uživancija u vožnji.  Bilo da jurite autocestom ili vozite lokalnima zavojitim cestama  911 Turbo S je nepogrešiv.

Porsche je za predstavnike medija u sklopu događaja organizirao i posjet Heli centru u Krapinskim Toplicama gdje smo imali prilike okušati se u vožnji helikoptera u simulatoru, a nakon toga još me čekala Panamera GTS ST i Cayenne Turbo. Iako sam ova dva modela imao prilike voziti i prije, i ovoga puta su mi ostala u jako lijepom sjećanju. Oba automobila su jako ugodna za vožnju s tim da je Panamera nešto veća i duža, ali kada jurite autocestom ništa se ne osjeti. U svakom slučaju, svi modeli imaju svoje pluseve, rijetki minuse, a 911 Turbo S će mi zasigurno ostati najdraži automobil.

22. studeni 2024 22:52