Nakon što je Facebook grupa u kojoj se recenziraju proizvodi i usluge, Ženski RecenziRAj sa svojih 260 tisuća članica probila domaće rekorde i muškarci su krenuli u ofenzivu. Nova grupa Muški RecenziRAj trenutno broji oko 24 tisuće članova koji daju osvrte na 'sve što zanima prosječnog muškarca'.
Mali poduzetnici, obrtnici, ali i kompanije uvjerile su se u moć ovakvih virtualnih zajednica (pozitivna recenzija je njihov mokri san) tako da bez sumnje možemo zaključiti da su Facebook grupe jedan od najvrućih marketinških alata 2021. Iako su spomenute grupe osnovali 'neovisni' pojedinci - osobe koji u virtualnom načinu umrežavanja vide priliku za vlastitu zaradu i/ili dobrobit za čitavu zajednicu, i kompanije, neovisno o veličini, trebale bi razmisliti o pokretanju vlastitih Facebook grupa koje im itekako mogu pomoći u širenju reacha i izgradnji kvalitetnog odnosa s kupcima. Grupe su direktna linija s potrošačima, preko nje brend može dobiti bolji uvid u svoju ciljnu skupinu, upoznati ih s vlastitim vrijednostima, proizvodima, tržištem i dobiti izvrstan feedback. Za one kojima su to dovoljno dobri argumenti, portal sproutsocial.com donosi deset korisnih i lakih savjeta koji mogu pomoći u izgradnji Facebook zajednice:
1. Pravila Grupe moraju biti kristalno jasna
Prije pokretanja grupe, trebali biste se zapitati koji su vaši ciljevi, što očekujete od članova i kakvo ponašanje ćete ohrabrivati, a kakvo sankcionirati. Budući da se svaki član u Grupi mora osjećati sigurno i dobrodošlo, pravila i očekivanja moraju biti kristalno jasna, a informacije o ciljevima i svrsi grupe lako dostupna.
2. Potičite konverzaciju na dnevnoj bazi
Glavni zadatak administratora (vlasnika) zajednice jest da potiče članove na interakciju - to treba shvatiti kao svoju misiju i glavnu obavezu. Jedan od efikasnih načina poticanja razgovora je objava dnevnih tema ili, uvjetno rečeno, zadataka. Primjerice, administratori ponedjeljkom mogu objaviti motivacijski post i pozvati članove da podijele što je to što ih motivira taj dan.
3. Članovi moraju znati da ih pratite i čujete
Iako su članovi zajednice ti koji potiču razgovor, izmjenjuju iskustva i mišljenja (u idealnom slučaju), vlasnik (administrator) bi konverzaciju trebao imati na oku te, ako ga se prozove, biti spreman odgovoriti na pitanja ili pak komunikaciju prekinuti ako ode u nepoželjnom smjeru. Dakle, nema potrebe uključiti se u baš svaki razgovor, bitno je da članovi znaju da ste tu.
4. Izbjegavajte direktnu prodaju
Ako želite obeshrabriti članove i natjerati ih da izađu iz grupe - objavljujte linkove kojima pozivate na prodaju. Oni su u grupi jer vole brend ili ih zanima tržište/industrija u kojoj posluju, ali ne žele biti izloženi reklamama, spamovima i imati osjećaj da nešto moraju kupiti. No, ako, iz nekog razloga, morate/želite objaviti prodajnu akciju, jasno objasnite zašto to činite (recimo, popust samo za članove grupe, dobrotvorna akcija ili sl.)
5. Iskoristite ekskluzivnost Zatvorenih grupa
Facebook grupe mogu biti tajne, otvorene ili zatvorene (ulazak dopušten uz odobrenje administratora). Potonja opcija je najbolja budući da činjenica da je zatvorena članovima govori o nekoj vrsti ekskluzivnosti, tajnosti i veća je vjerojatnost da će biti otvoreniji i radije se uključiti u razgovore.
6. O Grupi brinite jednako kao i Facebook Pageu
U kontekstu praćenja i korištenja alata za optimizaciju, Grupa se ni po čemu ne bi trebala razlikovati od službenog Facebook Pagea. Također, pobrinite se da su vizuali (primjerice, naslovna fotografija) atraktivni i u skladu s estetikom brenda/kompanije.
7. Eksperimentirajte s različitim formatima sadržaja
Da biste otkrili s kakvim sadržajem članovi najbolje rezoniraju ili na koje vrste postova najčešće reagiraju, nema druge nego - eksperimentirati. Tako, primjerice, možete pozvati članove da objavljuju sadržaj (user-generated content), isprobati Facebook Live format ili nativna Facebook videa, interaktivan sadržaj (ankete) ili pak foto-sadržaj (infografika, memeovi i sl.)
8. Angažirajte administratore koji su dorasli zadatku
Izbor administratora je jedna od ključnih stvari prilikom pokretanja Facebook zajednice. Na njima je odgovornost da u skladu s uputama vlasnika brenda/kompanije izgrade zajednicu od koje članovi imaju nekakve koristi. Također, poželjno je imati tim ljudi koji će podijeliti odgovornost, obaveze, lakše pratiti i moderirati razgovore.
9. Nove teme tražite u razgovorima članova
Razgovori članova najbolji su izvor budućih tema. Iz njihovih postova i komentara moguće je saznati što je to što ih najviše zanima, što ih tišti ili s kojim se problemima nose, a to ne samo da može biti tema nekog budućeg posta već i dobar feedback za razvoj proizvoda ili usluge.
10. Promovirajte Grupu izvan Facebooka
Bez obzira šaljete li newsletter ili komunicirate putem drugih društvenih platformi, ne zaboravite spomenuti svoju Facebook zajednicu i, naravno, pozvati svoje buduće i potencijalne kupce da se pridruže.