Za vodeću europsku šoping platformu, Zalando prošla je godina premašila očekivanja. Kako su otkrili na današnjoj konferenciji za medije, tijekom 2021. rasli su znatno brže od planiranog te su na dobrom putu da ostvare svoj srednjoročni plan raste i do 2025. zabilježe bruto vrijednost prodane robe (GMV) u iznosu većem od 30 milijardi eura. U 2021. zabilježili su rast GMV-a od 34,1 posto na 14,3 milijardi eura. Kako su objasnili, taj rast je potaknut snažnom potražnjom kupaca za online ponudom te sve većim prihvaćanjem usluga platforme od strane partnera. Sukladno postupnom otvaranju europskih gospodarstava, prihodi su im porasli za 29,7 posto na 10,4 milijarde eura, a operativna dobit na 468,4 milijuna eura.
– Snažni rezultati pokazuju da imamo ispravnu strategiju za uspjeh bez obzira na tržišno okruženje – kazao je Robert Gentz, izvršni sudirektor Zalanda.
Infrastruktura i održivost
U 2021. Zalando je stekao više od 10 milijuna novih kupaca te sada broji više od 48 milijuna aktivnih na 23 tržišta, uključujući šest novih (Hrvatska, Estonija, Latvija, Litva, Slovačka i Slovenija). Također, broj prosječnih narudžbi po kupcu povećao se na 5,2. U skoroj budućnosti planiraju ulagati u svoju logističku mrežu koja trenutno broju 12 centara u sedam zemalja, a do 2023. misle otvoriti i četiri nova. Očekuje se da će se ukupni kapitalni izdaci 2022. kretati između 400 i 500 milijuna eura.
- Zalando stvara pogodnosti i za naše partnere i za kupce. Naši partneri imaju pristup više od 48 milijuna aktivnih kupaca, a naši kupci mogu lako pronaći svoje omiljene domaće i međunarodne robne marke. Kako bismo omogućili snažan održivi rast u budućnosti, nastavit ćemo ulagati u povećanje i inoviranje naših jedinstvenih mogućnosti i infrastrukture – objasnio je David Schröder, glavni operativni direktor u Zalandu koji planira postati platforma s neto pozitivnim utjecajem na ljude i planet.
S tim ciljem, povećali su ponudu održivih proizvoda, a planiraju optimizirati pakiranja, raditi na smanjenu praznog prostora u paketima, minimiziranju ambalažnog otpada i prijeći s plastičnih na papirnate vrećice za dostavu.