U virtualnom svijetu zasićenom društvenim platformama, još uvijek postoje igrači koji su uvjereni da za njih ima mjesta. Jedan od takvih je i Yubo, video društvena platforma koja predstavnike generacije Z vabi novim biznis modelom – mogućnošću zarade. Njihov Pixel Reward Program, lansiran koncem godine, omogućava korisnicima da osvoje takozvane Pixele (sličice koje nalikuju na trading-cards) kojima obavljaju kupovinu na platformi. Također, uz pomoć Pixelsa mogu se dočepati i YuBucksa, Yuboove interne valute, te njima plaćati bolje pozicioniranje svojih 'streamova' u aplikaciji. Iako Yubo na prvu sliči na postojeće društvene platforme, njihovi osnivači tvrde da su sve samo ne to, a kako prenosi Fast Company, nije im ambicija postati novi TikTok već platforma specijalizirana za 'streaming'.
Druženje, a ne performans
Na Yubou, naime, korisnici objavljuju 'livestreamove' (video-sadržaj uživo) u koje se publika može uključiti u svakom trenutku. Kako je Fast Companyiju rekao izvršni direktor i suosnivač Sacha Lazimi, objavljivanje na njihovoj platformi više sliči sesijama na Zoomu nego videima koje je moguće vidjeti na YouTubeu, Twitchu ili YikToku. Cilj Yuboa je omogućiti korisnicima – 99 posto ih je između 13 i 25 godina, a 76 posto između 16 i 21 godinu – da se povežu s ljudima sličnih interesa, dijele sadržaj s prijateljima, a ne da, nužno, postanu uspješni influenceri kao što je to nerijetko ideja ekipe koja se okuplja na TikToku ili Instagramu. Upravo zbog toga, 130 tisuća live-streaming sesija koje se objave u jednom danu ispare nakon nekog vremena, odnosno korisnici ih ne mogu pogledati naknadno. Iako njihovi YuBucks podsjećaju na kriptovalute, a Pixels su estetski i konceptualno nalik NFT-iju, na platformi nije integrirana kripto-tehnologija. No, plan je, kako tvrdi Lazimi, uvesti opciju 'stvarnog' plaćanja. Drugim riječima, 'streameri' će, umjesto Pixelsa i YuBucksa koje mogu trošiti na platformi, moći zaraditi stvaran novac. Yubo trenutno broji 50 milijuna korisnika od čega je 12 milijuna smješteno u SAD-u. U sklopu svoje promotivne kampanje planiraju angažirati neka od vodećih imena iz svijeta zabave te ih uključiti u svoj ambasadorski program. Uskoro bi tako poznati glazbenici ili 'opinion makeri' generacije Z na Yubou mogli puštati glazbu, voditi debate ili 'novacima' na platformi pokazati kako ona funkcionira te kako mogu sami kreirati 'livestreamove'. Iako je platforma procvjetala tijekom pandemije, osnivači vjeruju da će ona nastaviti živjeti jednom kad se stane na kraj Covidu-19, jer, kako tvrdi Lazimi, ideja Yuboa nije performans nego – druženje. A ljudi će se uvijek voljeti družiti.