Industrija igara

INDUSTRIJA IGARA - Četiri nova trenda: metasvemir, nostalgija, e-sport i VR

Platforma Reddit ove je godine zabilježila 34-postotni porast aktivnosti korisnika u kategoriji videoigara u usporedbi s istim lanjskim razdobljem. Ta kategorija zasad ima 172 milijuna mjesečnih posjetitelja i više od tri milijarde mjesečnih pregleda. Zato bi svi oglašivači koji još dvoje o ulaganju u industriju igara trebali opet razmisliti

Reddit, sveti virtualni prostor za geekove, tračere i tragače za odgovorima na doslovno bilo koje pitanje o različitim nišnim interesima i hobijima, postao je dom gaming-zajednice koja, otkako je pandemije, postaje sve veća. Tim je riječima magazin The Drum uveo čitatelje u priču o ključnim trendovima u industriji videoigara prema platformi koja je ove godine zabilježila 34-postotni porast aktivnosti korisnika u kategoriji videoigara u usporedbi s istim lanjskim razdobljem. Ta kategorija zasad ima 172 milijuna mjesečnih posjetitelja i više od tri milijarde mjesečnih pregleda.

Posebno je zanimljivo što ti korisnici rijetko samo čitaju sadržaj na Redditu; oni ga i kreiraju i vrijedno sudjeluju u razgovorima, bilo da je riječ o tehničkim pitanjima, igricama bilo o budućnosti cijele industrije. Zbog veličine, ali i broja aktivnosti u toj kategoriji, platforma Reddit zna koje su želje i potrebe pasioniranih igrača i fanova te navodi da će industriju u bližoj budućnosti oblikovati četiri nova trenda.

Golemi virtualni svemir

Prvi je, prenosi The Drum, metasvemir ili metauniverzum (engl. metaverse). Koncept metasvemira nije novost: termin potječe iz znanstvenofantastičnog romana 'Snow Crash' autora Neala Stephensona i u popularnoj kulturi upotrebljava se za opis virtualnog svijeta u kojem korisnici mogu 'živjeti' u stvarnom vremenu. U gaming-industriji pak metasvemir označava mjesto koje, kao što je izjavio Will Cady, globalni direktor Redditove kreativne strateške agencije​ Karmalab, ujedinjuje sve univerzume videoigara u jednome virtualnome prostoru.

Velike kompanije poput Epic Gamesa postale su ključni pokretači ideje stvaranja toga golemog virtualnog svemira za gejmere. Epic Games​ čak je organizirao virtualne koncerte za igrače 'Fortnitea', kojih je, procjenjuje se, više od 350 milijuna diljem svijeta. Taj je potez pokazao ulagačima da igrice (a i metasvemir) mogu privući stotine milijuna korisnika koji traže nov način zabave. Osim toga, taj paralelni metasvemir izvrsna je prilika za brendove i slavne osobe koje sa svojim fanovima i potrošačima mogu stupiti u interakciju u stvarnom vremenu u virtualnom prostoru. Zahvaljujući uspjehu, uvjetno rečeno, tih metasvemirskih eksperimenata Epic Games prikupio je milijardu dolara od investitora i dodatnih 200 milijuna dolara ulaganja od kompanije Sony.

Žal za prošlim

No gejmere ne zanimaju samo posljednje tehnološke inovacije poput metasvemira. Oni su željni i starih stvari jer, kako piše The Drum, trend nostalgije vratio se i u tu industriju. Korisnike, naime, zanimaju i starinski formati, bilo da je riječ o vintage časopisima ili starim stripovima. Kako su zapazili na Redditu, sve se češće spominju i neke starije igrice, primjerice 'Nintendo Teenage Mutant Ninja Turtle', a raste i zajednica fanova old-school igara kao što je 'RuneScape' koji razgovaraju o stilu tih igrica, iskustvu igranja te pobuđuju interes mlađih naraštaja za igrice koje su se nekad pasionirano igrale.

Raste interes i za videoigre koje imaju jednostavniju strukturu (za razliku od kompleksnoga građenja svjetova u onima poput 'Fortnitea'). Tijekom pandemije ​takve su, jednostavne igre postale popularnije jer su dostupne, zabavne i ne traže velik angažman, a opet omogućavaju gejmerima da budu u interakciji s drugim igračima. U svibnju ove godine obilježava se dvadeseti rođendan konzole 'Nintendo GameCube', ali i igrice 'Super Smash Bros. Melee', koji su predstavljeni 2001. na najvećem svjetskom sajmu videoigara 'E3'. Danas nostalgični igrači željni jednostavnih old-school igara s nestrpljenjem čekaju ovogodišnje sajamsko izdanje jer se nadaju da će biti lansirani novi likovi 'Smash Brosa' i nova verzija konzole 'Nintendo GameCube'​.

Ekipa koja stoji iza platforme Reddit primijetila je i rast e-sporta (natjecateljsko igranje videoigara). Sredinom svibnja zabilježila je 182-postotni porast broja jedinstvenih posjetitelja na Subreddit r/Esportsu, i to nakon što je objavljen članak da je slavni gejmer Ninja svojedobno u jednome mjesecu zaradio pet milijuna dolara na 'Fortniteu'. U Redditu tvrde da su mnogi izražavali skepsu prema trendu e-sporta, ali podaci pokazuju da je riječ o segmentu industrije videoigara koja još nije ni blizu vrhunca.

Posljednjih pet godina sve više igrača okušava se i u natjecanjima u e-sportu te su se mnogima od njih iz običnog hobija pretvorila u unosnu karijeru. Profesionalni soloigrači i/ili timovi fanovima e-sporta serviraju potpuno jednaku razinu zabave i uzbuđenja kao i konvencionalna sportska natjecanja uživo.

Drugim riječima, drama, rekordi, ali i sponzorski ugovori, postali su sastavni dio e-sporta. Kako su objasnili u Redditu, e-sport postaje interesantan i onima koji uopće nisu gejmeri, ali cijene i prate korisnike s tim neobičnim talentom i vještinom za 'rasturanje' protivnika u videoigricama. Brendovi također mogu imati koristi od rasta tržišta e-sporta, bilo pozicioniranjem brendova u igrice ili klasičnim sponzorskim ugovorima.

Njezino vrijeme tek dolazi

Kao posljednji, četvrti trend Reddit navodi poznatu tehnologiju virtualne stvarnosti (VR). O VR-u je bilo spomena i prijašnjih godina, ali nikako da taj, kako su ga zvali, vrući trend zaista zaigra u gaming-industriji. No prema podacima kojima raspolaže Reddit, tehnologija, jednostavno, još nije dosegnula svoj puni potencijal – njezino vrijeme tek dolazi.

Naime, kad je potkraj prošle godina lansirana nova verzija VR naočala Oculus Quest 2, gaming-zajednica na Redditu gotovo je poludjela od sreće: posjeti Subreddit r/OculusQuestu narasli su za 951 posto. Od tada pa do danas interes za temu VR-a relativno je stalan, za što je, među ostalim, 'kriva' pandemija s obzirom na to da su korisnici odlučili kupiti VR tehnologiju jer im omogućava bijeg iz domova u neku drugu, virtualnu stvarnost.

Za sve one oglašivače koji još dvoje o ulaganju u gaming-industriju jer 'igrice igraju tamo neki čudaci i geekovi', evo malo podataka: ukupna vrijednost tog tržišta lani je procijenjena na 162 milijarde dolara, a u idućih pet godina trebala bi premašiti nevjerojatnih 300 milijardi dolara. Igrice danas igra oko dvije milijarde korisnika, a do 2025. taj će se broj povećati na 2,5 milijardi.

Gaming-industrija trenutačno je jedna od onih koje najbrže rastu u svijetu i, što je najzanimljivije, privlači sve više korisnika iz različitih dobnih skupina (igrice ne igraju samo mladi štreberi). Nema sumnje, gejmere valja držati pod budnim okom. 

{embed_digitalno_izdanje}{/embed_digitalno_izdanje}

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci