Nakon što je američko tržište proizvoda s kanabidiolom (CBD) naraslo za nevjerojatnih 562 posto od 2019. do 2020., neki su stručnjaci upozorili da se bliži vrijeme velikog izumiranja. Kako su najavili prošlog ljeta, nakon tako snažnog rasta uslijedit će dramatičan pad koji će s lica zemlje izbrisati čak tri tisuće brendova.
Iako su igrači odmahnuli rukom na to upozorenje, čini se da se ono ostvaruje. Prema pisanju magazina AdWeek, izviješće grupe Brightfield je pokazalo da je u posljednjih 12 mjeseci s tržišta nestalo čak tisuću kompanija kojima je CBD 'core' biznis, a velik broj njih ugašen je zbog insolventnost.
CBD pića rasturaju
No, unatoč tom dramatičnom gašenju poslovnih adresa, uvjereni su da će industrija nastaviti rasti, ali s nešto nižim stopama i mnogo opreznijim menadžerima. Ova godina, piše AdWeek, bit će godina ponovne izgradnje tržišta. Prodaja će, kako se očekuje, rasti za 15 posto i popeti se na 5,3 milijarde dolara. U narednih pet godina vrijednost industrije bi se mogla popeti na 16 milijardi ili čak 21 ako FDA sljedeće godine još neke sastojke konoplje proglasi dodacima prehrani.
Glavni pokretači rasta industrije bit će proizvodi na bazi CBD-a koji se mogu konzumirati. Segment CBD pića bi ove godine mogao rasti 71 posto, a gumeni bomboni za 44. Online prodaja CBD proizvoda prijeći će 2 milijarde dolara i činiti 38 posto ukupne prodaje i to sve zahvaljujući kupcima koji su se tijekom lockdowna okrenuli e-trgovini.