Vijest da je modni brend Bottega Veneta početkom godine obrisao sve profile na društvenim mrežama, modnim je svijetom odjeknula poput bombe. Zašto bi, zaboga, itko sebi htio uskratiti digitalnu komunikaciju s fanovima i to kada je zbog lockdowna i pandemije ona, maltene, u potpunosti svedena na virtualni svijet? Zašto samo jednim klikom poništiti sav trud izgradnje zajednice koja je u tom trenutku samo na Instagramu brojala gotovo tri milijuna duša? I zašto to napraviti u trenutku kada se uspavani div konačno probudio i, zahvaljujući mladom kreativnom direktoru Danielu Leeju, dobio vojsku novih fanova i status kultnoga?
Mediji su stali debatirati je li to PR stunt ili samoubilački potez, tražili odgovore od brenda, ali bez uspjeha. No, prošlog tjedna Bottega Veneta je ponudila odgovor. Doduše, ne direktan, ali se iz njihovog poteza da naslutiti da iza brisanja profila stoji potreba za ekskluzivnošću i kreiranjem premium sadržaja i to prema vlastitim pravilima, u vlastitoj režiji bez ikakvih negativnosti koje jesu nusprodukt slobodnog komuniciranja na društvenim mrežama. Naime, Bottega Venetta je lansirala kvartalni digitalni časopis - Issued by Bottega.
Bijeg iz toksičnog
Magazin koji se može prelistati ovdje ne nalikuje tradicionalnim modnim medijima - nema nikakvog teksta već sadrži visoko-stilizirane fotografije, video zapise i audio snimke. U prvom broju 'ugostili' su glazbenu umjetnicu Missy Elliott, parkour grupu Storror i dizajnericu Barbaru Hulanicki, a, kako su najavili, kane nastaviti prikazivati djela mladih fotografa i umjetnika, snimke brend-ambasadora i prijatelja brenda te modne filmove.
Kako je nedavno za Guardian izjavio kreativni direktor Lee, sadržaj objavljen na društvenim mrežama je svuda potpuno isti; mreže homogeniziraju kulturu i simplificiraju njegov rad.
- Ne sviđa mi se ta atmosfera bullyinga na društvenim mrežama. Umjesto toga, htjeli smo stvoriti nešto radosno. Mi nismo samo brend, mi smo tim ljudi koji zajedno stvara i ne želi boraviti u toksičnoj atmosferi - pojasnio je Lee.
Iako je istina to što Lee govori, Bottega Veneta je jedan od rijetkih brendova koji si može priuštiti takvo rezanje pupčane vrpce s fanovima u digitalnom svijetu. Doduše, Lee je, zahvaljujući talentu i fantastičnom nosu za biznis, takvo što i omogućio Bottegi Veneti koja je od gotovo zaboravljenog brenda praktički preko noći postala jedan od najcjenjenijih u modnom svijetu. Naime, otkako je iz Celinea prešao u tu modnu kuću 2018., Lee je producirao neke komade koji su dosegli kultni status poput torbe Pouch ili sandala Padded. Njegov osvježeni dizajn nosile su vodeće influencerice poput Kylie Jenner ili pak Rihanne, a modna influencerica Rosie Huntington-Whiteley u tri je mjeseca čak 39 puta objavila portrete s Pouch torbom na svom Instagram profilu.
Grupacija Kering, vlasnik Bottege, bilježi kontinuirani porast prodaje brenda, a za pojedine komade (poput torbe) postoje goleme liste čekanja. Čak i nakon što su izbrisani službeni profili, na Instagramu su osvanuli fan pagevi, a fanovi na svojim profilima objavljuju te tako reklamiraju Bottega Venetu koja je, nestankom iz virtualnog svijeta, postala još ekskluzivniji brend. Ako je suditi prema milijunima korisnika koji i dalje prate, promoviraju i kupuju 'novu' Bottega Venetu, za brisanje profila ipak nisu mogli odabrati bolji trenutak. Osim toga, njihov je potez dobar povod i da se ostali brendovi zapitaju jesu li društvene mreže zaista nužne i/ili mogu išta napraviti drugačije.