Američka kompanija Spanx, sinonim za 'shapewear', odnosno rublje koje oblikuje tijelo, dobila je novog većinskog vlasnika i to investicijski fond Blackstone. Iako javnost nije obaviještena o tome koliko je fond koštala ta akvizicija, vijest o novom (su)vlasniku povećala je vrijednost Spanxa na 1,2 milijarde dolara.
Osim što osnivačica kompanije, Sara Blakely, ima milijardu razloga za otvoriti bocu skupog šampanjca, i njenih je 500 zaposlenika novoj 'dealu', ali i svojoj šefici vjerojatno nazdravljalo do zore. Blakely je svakog zaposlenika nagradila s dvije avionske karte za putovanje prema njihovom izboru i deset tisuća dolara keša, jer, kako je izjavila, 'bez njih ne bi bilo poslovnog uspjeha'. Naravno, zaposlenici su kičma svake kompanije, bez njih doista nema biznisa, ali, ovoga puta, počast valja odati i Blakely koja je sa svojom skromnom ušteđevinom i golemom upornošću uspjela stvoriti jedan od najpopularnijih brendova novog milenija.
Od posla do posla
Naime, Blakely je pola svog života sanjala da, baš poput svoga oca, bude pravnica. Dvaput je pokušala proći prijemni ispit, ali oba puta pala zbog čega je, sva obeshrabrena, zaključila da joj 'svemir želi poručiti da ode u Disneyland i aplicira za ulogu Šilje'. To je doista učinila, ali i tu dobila odbijenicu, jer je bila preniska za kostim šašavog prijatelja Mickeya Mousea. Neko je vrijeme ostala raditi u Disneyu, odnosno njihovom tematskom parku Epcot gdje je u poliesterskom odijelu bila na usluzi posjetiteljima.
Nakon te nimalo inspirativne karijere, vratila se živjeti s majkom i zaposlila se kao prodavačica faks-mašina od vrata do vrata. Kako je svojedobno ispričala CNBC-iju, ta tvrtka nije tražila nikakve specijalne reference, jedini im je kriterij bio da osoba ima srčani puls. Svakog dana, od 9 do 5, obilazila je zadane adrese, ali bez pretjeranog uspjeha.
– Barem jednom tjedno, svjedočila sam kako mi kupci trgaju vizitku, a nekoliko puta me je i policija ispraćala iz zgrada – prisjetila se Blakely koja je s vremenom postala imuna na odgovor 'ne', čak ju je počeo i zabavljati.
Sreća ju je, kako to obično u životu biva, pomazila u posve neočekivanom trenutku. Jedne večeri, prije izlaska, odlučila je odrezati donji dio hulahopki kako bi zadržala efekt zatezanja, a, istovremeno, mogla nositi otvorene cipele.
– Čim sam vidjela kako mi guza dobro izgleda, pomislila sam: Bože, hvala ti, ovo je moja prilika! – našalila se Blakely.
Redefiniranje neuspjeha
I tako je počela priča o Spanxu: tankom, udobnom i nevidljivom komadu odjeće koji oblikuje tijelo. Tada nije bila svjesna da će jedan dan prekrojene hulahopke učiniti najmlađom samostvorenom milijarderkom na svijetu (2012.), samo je znala da mora pokušati, jer, ako i pogriješi, neće se dogoditi ništa strašno. Da u životu treba zauzeti upravo takav stav naučio ju je njezin otac koji bi djecu svake večeri pitao: 'I, što ste danas napravili krivo?', i bio razočaran ako bi odgovor bio: 'Ništa'.
Kako je CNBC-iju izjavila Blakely, njen tata je znao koliko je ljudi paralizirano strahom od neuspjeha i odlučio je svoju djecu naučiti kako da ga savladaju.
– Neuspjeh nije ne ostvariti ono što očekuješ nego ne napraviti ono što želiš. U svakome leži ideja vrijedna milijune dolara. Uostalom, i Edison je govorio da je genij jedan posto inspiracija, a 99 posto ustrajnost – poručila je svojedobno Blakely.
S Blackstoneom, kao financijskom podrškom, želi ojačati globalnu prisutnost Spanxa i proširiti liniju proizvoda na tržištu koje će do 2030. vrijediti sedam milijardi dolara. Najveća konkurencija joj je Skims, brend poznate influencerice Kim Kardashian, čija je vrijednost procijenjena na 1,6 milijardi dolara. Također, Blackstone i Spanx planiraju sastaviti upravljački tim samo od žena, a Blakely svojim daljnjim aktivnostima nastaviti ohrabrivati žene da se upute u poduzetništvo.