Ajmo zamisliti hipotetsku situaciju. Masovna cijepljenja po dvoranama i velesajmima su urodila plodom. Većina je ljudi stekla imunitet na COVID-19. Stvar se polako vraća u normalu. Vraćamo se (koliko-toliko) uobičajenom životu. Prva stvar koju želimo učiniti jest družiti se bez fizičke distance. OK, napiti se. Druga stvar, putovati. Odaberemo destinaciju. Tražimo smještaj. Provedemo prosječno 20 sati birajući savršeni. Baš si želimo ugoditi. Želimo 'premium' stvar. Jer, COVID-19. Predugo smo čamili u četiri zida. Pretražujemo Booking, Airbnb. Plum Guide. Zaustavljamo se na Plum Guideu. Pasemo oči. Bukiramo najljepšu kuću koju smo ikad vidjeli u životu. Sretni smo. Tako bi otprilike izgledao scenarij kakvog zamišlja osnivač Plum Guidea Doron Meyassed koji se prije šest godina odlučio pozicionirati kao glavni konkurent Airbnbija. Zapravo, Meyassed želi biti novi Airbnb. Samo bolji.
Najbolje od najboljih
U nedavno objavljenom razgovoru s Talis Capitalom (jednom od investitora u njegov biznis), Meyassed je izjavio da je pred svoj tim stavio zadatak da o COVIDu-19 razmišljao kao najboljoj stvari koja se mogla dogoditi njihovom biznisu. Kad bi to zaista bilo tako, kakve bi odluke donosili? Koje bi zaključke izvukli? Što bi napravili da poslovanje učine boljim? Naravno, pandemija ih je, kao i sve kompanije koje imaju ikakve veze s turizmom i putovanjima, zveknula po nosu, ali su u Plumu zaključili da zbog njihove specifične pozicije na tržištu, mogu ubirati ozbiljne prihode čim se situacija s putovanjima malo stabilizira.
Naime, Plum Guide je platforma putem koje korisnici mogu 'bukirati' najbolje od najboljih. Ili, ako je Airbnb, primjerice, vodič za restorane, Plum Guide je vodič za one s Michelinovom zvjezdicom. Od stotinu nekretnina koje se iznajmljuju, u prosjeku samo jedna dospijeva na stranicu Plum Guidea, jer samo jedna zadovoljava stroge kriterije osnivača i njegova tima. Točnije, 150 zadanih kriterija i jedan veliki test - osobni obilazak zaposlenika/suradnika Plum Guidea. Kao rezultat tog temeljitog pročešljavanja najboljih nekretnina na njihovim se stranicama zaista mogu pasti oči - tamo se nalaze najneobičnije nekretnine, fantastična arhitektonska rješenja, interijeri koji oduzimaju dah. I što je najvažnije, nisu sve nedostupne 'malim ljudima' niti namijenjene samo visokoj klasi. Nekretnine iz čitavog svijeta podijeljene su u tri cjenovne kategorije tako da putnici nešto plićeg džepa mogu uživati u sjajnom smještaju.
Paradoks izbora
Kako je izjavio osnivač Plum Guidea, kompanija je osnovana s ciljem smanjenja paradoksa izbora. Kako tvrdi, svaki korisnik u prosjeku potroši 20 sati na izbor najboljeg smještaja, a tih 20 sati ne provode u veselju i entuzijazmu - to postaje mukotrpan posao.
- Luda je stvar što devet od deset iznajmljivača osjeća razočaranje nekretninom koju su iznajmili, misle da su mogli bolje. I to je ono što mi želimo eliminirati. Želimo da naši korisnici imaju osjećaj da boljeg smještaja od ovog nisu mogli naći. Ako znate lokaciju, mi ćemo vam, bez sumnje, izlistati najbolje domove. Najam smještaja ne mora biti lutrija - kazao je Meyassed koji smatra da će u post-covid eri stvari ići na ruku Plum Guideu.
Procjenjuje se da će, nakon mjeseci bivanja kod kuće, korisnici odlaziti duže na odmor, a njihovih klijenti već sada na određenoj lokaciji ostaju u prosjeku 2,5 dana duže nego u smještaju, primjerice, Airbnbija. Također, očekuje se da će biti manje skloni riziku prilikom biranja smještaja - htjet će biti sigurni da ono što su bukirali opravdava sva njihova očekivanja, ali i tražiti nešto novo, drugačije, željeti si ugoditi više nego ikad prije. Plum Guide, uvjeren je, ima sjajne pretpostavke da postane novi, ali bolji Airbnb. Čim se svijet vrati u normalu, naravno.