Pripremate li svoj automobil za proljetni i ljetni dio vožnje našim cestama? U nekoliko nastavaka donosimo mišljenja stručnjaka o tome gdje i kako pregledati u kakvom vam je stanju vozilo prije ljetnih mjeseci, kako očistiti klimatizacijski sustav, odabrati i izbalansirati ljetne gume, nabrijati vozilo za ljetne pustolovine. Zlatan Damjanović, tehnički trener Tokić Edukacijskog Centra, savjetuje kako pripremiti vozilo za vožnju nakon zime. Donosimo njegove prijedloge:
- podvozje vozila, kao i lak i karoseriju, nakon zime treba dobro oprati u praonici i ukloniti svu zaostalu sol kojom se posipa cesta kako to ne bi izazivalo koroziju
- sva korodirana i 'načeta' mjesta treba očistiti i zaštiti bilo u vlastitoj režiji ili kod mehaničara ili lakirera
- također nije loše da u radionici nakon pranja profesionalci mehaničari pregledaju ovjes i kočnice kako bi bili sigurni da zima nije ostavila traga na njima
- ako imamo zimske gume treba ih nakon 15. travnja zamijeniti adekvatnim ljetnim gumama koje su bolje prilagođene visokim temperaturama i uvjetima na cesti tijekom proljeća i ljeta
- zimsku tekućinu za stakla kada se potroši zamijeniti tzv. ljetnom koja sadrži učinkovite dodatke za otklanjanje insekata sa stakla
- metlice brisača se često, zbog leda i snijega, tijekom zime oštete i potrebno ih je zamijeniti kako bi vidno polje vozača ostalo čisto te da ne bi došlo do eventualnih oštećenja vjetrobranskog stakla
- prilikom kontrole u radionici treba vizualno pregledati motor s naglaskom na stanje električnih vodova i gumenih crijeva kako bi se vidjelo da zbog zime i upotrebe na njima nema tragova oštećenja - ispucana crijeva i izolacija itd. Naime, s godinama upotrebe, a naročito zimi, crijeva koja provode rashladnu tekućinu postaju kruta pa zbog toga i potencijalno manje otporna na curenje i pucanje
- s proljećem dolaze i sve više temperature pa će se početi koristiti i klima uređaj. Ovisno o tome kada je rađen servis klima uređaja (preporučljivo cca. svake tri godine u specijaliziranoj radionici) treba ga obaviti, a također i dezinfekciju i čišćenje isparivača kako klima u radu ne bi stvarala i ispuštala neugodne mirise koji potječu od u zimi nakupljenih naslaga uslijed kondenzacije i slabijeg korištenja. Ti mirisi mogu biti uzrokovani i pojavom gljivica i plijesni na isparivaču pa je to opasno i po zdravlje. Ovisno o tome u kakvom je stanju i kako je podnio zimu možda će biti potrebno promijeniti i filter ventilacije (peludi) kabine.