Pitanje povjerenja u brendove uvijek je aktualno, ali u iznimnim vremenima, kakvo je pandemijsko, postaje presudna stavka. Upravo to su zaključili i stručnjaci iz kompanije Hendal koja je provela istraživanje kako bi utvrdila koliko je važno povjerenje u brendove te koliko ono doprinosi lojalnosti domaćih potrošača.
- Provodeći mjesečna istraživanja o stavovima građana naspram pandemije COVID-19 tijekom 2020 i 2021, jedan od osnovnih nalaza jest općeniti pad povjerenja u institucije i generalno pad povjerenja u društvu. Ono što, u okviru marketinga, razvoja brandova i brige o potrošačima možemo naučiti iz toga jest upravo potreba za povratkom povjerenja potrošača u naš brand, naš proizvod i našu priču. Dodatno, i druga međunarodna istraživanja dokazuju kako je u vremenima krize upravo povjerenje u brandove ključno za lojalnost kupaca - poručili su iz Hendala koji je istraživanje proveo na nacionalno-reprezentativnom uzorku od N=500 i to u sklopu razvoja njihovog novog alata za istraživanje.
Brend ambasadori
Prema istraživanju tako čak 57 posto građana tijekom krize češće kupuje brendove kojima mogu vjerovati, a uz povjerenje značajan je trend važnosti društveno-odgovornog ponašanja (s naglaskom na zelene ekonomije). Preciznije, više od polovice ispitanika navelo je da češće kupuje marke koje se odgovorno ponašaju prema okolišu. Osim što kupci žele najbolju kvalitetu (91,3 posto) i dobru vrijednost za novac (90,4), kupovat će i brendove kojima vjeruju (88 posto).
Kada su upitani da procijene razinu povjerenja u svoju najdražu marku (bez obzira koje kategorije i koji brend), 68 posto ispitanika navelo je kako vjeruje ili u potpunosti vjeruje svojoj najdražoj marki. Svoj najdraži brend, 72 posto ispitanika će rado preporučiti bližnjima.
- Analiziramo li ostale tvrdnje o najdražoj marki, možemo promatrati tri segmenta prema odnosu sa najdražom markom: uključenost, lojalnost i zagovaranje marke. Rezultati o slaganju s tvrdnjama o najdražoj marki pokazuju kako 57 posto ispitanika pokazuje namjeru zagovaranja najdraže marke (tzv. Advocacy), što znači da su korisnici važni ambasadori našeg branda, ukoliko im je on najdraži. 49 posto ispitanika pokazuje lojalnost prema najdražoj marki, a 46 posto uključenost. Ako dodatno analiziramo povjerenje u najdražu marku i navedena tri segmenta, možemo zaključiti kako vjerojatnost zagovaranja najdraže marke raste s porastom povjerenja u marku, no s porastom povjerenja u najdražu marku raste i razina uključenosti i lojalnosti korisnika - objasnili su u Hendalu.