Lidertrend
StoryEditor

Zaboravljena ‘Psihodinamika reklame‘ Miroslava Fellera prvi put na hrvatskom

19. Veljača 2022.
Autor se bavi interpretacijom oglašivačke prakse iz perspektive psihoanalize te na svojevrstan način anticipira dolazak jedne od najmračnijih era svjetske povijesti

Zaboravljena i u domaćoj javnosti relativno nepoznata knjiga 'Psihodinamika reklame' književnika, teoretičara i publicista Miroslava Fellera, konačno je objavljena u hrvatskom prijevodu i to u izdanju Naklade Breza. Feller kao jedan od začetnika 'znanstvenog' pristupa tržišnog komuniciranja u Hrvatskoj, knjigu je izvorno objavio u Bernu 1932., a u njoj se, na temelju vlastitih iskustava iz reklamne struke i svojih specifičnih obrazovnih afiniteta (studirao je medicinu i filozofiju), bavi interpretacijom oglašivačke prakse iz perspektive psihoanalize.

Psihologija oglašavanja

Autor tako analizira i demonstrira na koji se način psihoanalitički koncepti primjenjuju u psihologiji oglašavanja i uvjeravanja te koji mehanizmi stoje u pozadini konzumerističkih izbora i psihičkih kompenzacija. Svojim djelom na određeni način anticipira dolazak jedne od najmračnijih era svjetske povijesti kada je primjena tehnika uvjeravanja u političkoj areni dosegla neslućene razmjere.

Feller je ovom knjigom zaokružio fazu intenzivnog bavljenja tržišnom komunikacijom, njenom teorijom, ali i praksom. Dvadesetih godina prošlog stoljeća inicira pokretanje zagrebačkog Zavoda za znanstveno proučavanje reklame, umjetničku reklamnu produkciju Imago, ali i izdaje prvi stručni časopisa 'Reklama' posvećen oglašavanju u Hrvatskoj. Knjigu ovog književnika, publicista, kritičara, teoretičara i jednog od prvih reklamnih stručnjaka s ovih prostora s njemačkog je preveo Boris Perić, urednik je Tomislav Štuka, koji je i autor pogovora.

23. studeni 2024 03:18