Pandemija koronavirusa ne samo da je ubrzala digitalizaciju, već je i potvrdila koliko je zapravo potrebno posjedovati digitalne i komunikacijske vještine, osobito kod mladih koji su tek na početku svojih karijera. Stoga su izazovi poput širenja lažnih vijesti i sve veće potrebe za medijskom pismenosti pred stručnjake za komunikologiju i odnose s javnošću stavili brojne izazove. Više nego ikad prije važno je obrazovanje u tim područjima, što nam je pandemija također pokazala, a što Poslovno veleučilište Zagreb sa svojim preddiplomskim stručnim studijem i specijalističkim diplomskim stručnim studijem Marketinga i komunikacija pruža. Dorotea Milas, prodekanica za stručni i znanstveni rad Poslovnog Veleučilišta Zagreb, ističe da na PVZG-u zalažu za povezivanje znanosti s gospodarstvom, čime studenti stječu iskustva s realnim sektorom i onime što ih čeka u bliskoj budućnosti.
Kako studente pripremate za budućnost?
– Vjeruje se da će velik broj današnjih studenata, a budućih zaposlenika biti zaposlen na poslovima koji još ne postoje, što znači da priprema mladih za buduće tržište rada nikada nije bila izazovnija. Iako su znanje, kvalifikacije i vještine izuzetno važni, današnjim studentima treba stvoriti priliku da izrastu u kreativne i kritički usmjerene građane koji su spremni oblikovati budućnost za sebe. Svake godine radimo na poboljšanju kvalitete studijskih programa i izvođenja nastave. Studente pripremamo i usmjeravamo na razvijanje vlastitih komunikacijskih kompetencija, jezične i medijske pismenosti, poznavanje i primjenu informacijsko-komunikacijskih tehnologija te još na niz kompetencija i vještina koje dobivaju tijekom studiranja, a sve za potrebe razvijanja općeg, ali i individualnog profila studenata. Želimo osposobiti stručnjake za rad u novinskim agencijama, medijskim agencijama, jedinicama lokalne samouprave i državne uprave, uredima i ustanovama koje se bave kulturom, marketinškim agencijama, zakladama i fondacijama te strukovnim udrugama.
Kako se inoviraju programi i izvođenje nastave?
- Do sada je PVZG provodilo studije Marketinga i komunikacija prema Bolonjskoj deklaraciji, a uskoro ćemo studije dovesti na još jednu novu razinu. Na inicijativu našeg dekana, doc. dr. sc. Lukše Lulića, imenovano je Povjerenstvo za pokretanje online preddiplomskog i specijalističkog diplomskog stručnog studija Marketinga i komunikacija te vjerujemo kako ćemo vrlo brzo krenuti i s online oblikom obrazovanja. Što se tiče nastavnog programa i syllabusa, oni se prije početka svake nove akademske godine nadopunjuju i prilagođavaju prema potrebama struke, studenata, nastavnika, ali i vremena i okolnosti u kojima živimo. Također, PVZG priprema i diplomski smjer studija Menadžmenta i produkcije u kulturi koji se trenutno provodi samo na preddiplomskoj razini.
Kakav je interes tržišta rada za komunikacijskim stručnjacima?
– Na domaćem i svjetskom tržištu rada sve je veći interes za stručnjacima na području komunikacija. Menadžer komunikacija može raditi na poslovima komuniciranja s javnošću ili tržištem. Kako u trgovačkim društvima, tako i u ustanovama, udrugama, državnim tijelima, političkim strankama, udrugama, a naročito u medijima za komuniciranje s javnošću (tiskovine, televizija, radio).
Kakvo je zadovoljstvo studiranjem na PVZG-u?
- O samom zadovoljstvu studijem najbolje mogu govoriti sami studenti. Najbolje povratne informacije o kvaliteti dobivamo njihovim preporukama koje nam čine zadovoljstvo i motiviraju nas na kontinuirani razvoj i ulaganje u studente. Obostrana motivacija je izuzetno važna, jer je tajna trajne privlačnosti za našim Veleučilištem nadahnuti ideju da je motivacija izbor.