Bez obzira na to što će u budućnosti mnoge poslove obavljati roboti, ljudi će imati što raditi. Već sada svjetski su trendovi da se težište s tehnologija premješta na potragu za novim talentima i brigu za kupce. Rečeno je to na okruglom stolu u sklopu 11. Student Future Daya u ZŠEM-ovoj organizaciji
Već jedanaestu godinu Student Future Day na jednome mjestu okuplja predstavnike 20-ak tvrtki koje studentima ZŠEM-a zainteresiranima za praksu i studentske poslove te za stalna zaposlenja predstavljaju svoje poslovne planove i mogućnosti za mlade ljude na tržištu rada. Koliko je takav koncept uspješan, potvrđuje to što čak 94 posto ZŠEM-ovaca prvi posao pronađe na studiju ili godinu dana nakon što ga završi, a mnogi ZŠEM-ovi alumniji zaposlili su se i rade u 25 zemalja svijeta.
Potraga za talentima
U sklopu Student Future Daya održan je i okrugli stol ’The future of jobs’ na kojem se raspravljalo o perspektivi mladih ljudi na hrvatskom tržištu rada. U raspravi su sudjelovali Bojan Poljičanin, direktor Adecca, Aleksandra Đermanec, vlasnica digitalne agencije Mediacor, Goran Gledić, Deloitteov Recruitment Manager CRO, SLO, BiH, Ana Zrinski-Smoljo, voditeljica odjela Selekcija i zapošljavanje u Kauflandu, te Nikša Demović iz Posao.hr-a, koji je donedavno i sam bio student. Uvodnu prezentaciju održala je viša predavačica na ZŠEM-u Mirna Koričan Lajtman.
– Kada govorimo o glavnim trendovima koji su utjecali na poslovanje u 2015., treba naglasiti da su potraga za novim talentima i briga za njih te komunikacija i briga za kupce pretekle tehnologiju kao najvažniji trend u poslovnome svijetu. Hrvatska te trendove u ovom trenutku ne prati najbolje – istaknula je Koričan Lajtman.
Također, upozorila je i da će mnogi poslovi koji su prehranjivali starije naraštaje uskoro nestati s mape. Tako spominje više od 5000 zanimanja u administraciji te njih 1600 u manufakturi, od čega će neke preuzeti i roboti.
Provjera na društvenim mrežama
Na okruglom stolu najviše se raspravljalo o tome ima li u Hrvatskoj posla za mlade i kako se oni trebaju ponašati na prvom razgovoru s poslodavcem.
– Važno je da se prije razgovora za posao dobro informirate o kakvom je poslu riječ, a dobro bi bilo znati i kako napraviti uspješnu samopromidžbu, a da pritom ne prijeđete granicu dobrog ukusa – istaknuo je Poljičanin. Preporučio je studentima da već tijekom studija počnu razmišljati o poslovnoj karijeri.
– Što prije prepoznate što vas motivira i u čemu ste dobri, lakše ćete odabrati pravu karijeru i pronaći željeni posao – zaključio je direktor Adecca.
Gledić je ustvrdio da i stranci žele doći raditi u Hrvatsku, bar u njegovu tvrtku, te tako kontrirao popularnoj tezi da ljudi iz Hrvatske samo odlaze. Na njega se nadovezao Demović, koji je iz vlastitog iskustva shvatio kako mladi često hrvatskom tržištu i ne pruže priliku prije nego što se odluče za odlazak u inozemstvo. Aleksandra Đermanec upozorila je pak da poslodavci često provjeravaju što potencijalni zaposlenici objavljuju na društvenim mrežama, a imati profil na LinkedInu danas je apsolutna nužnost, složili su se panelisti.