Da hrvatske znanstvene tvrtke itekako mogu ići u korak inozemnima, štoviše, da mogu biti leaderi, dokazuje nam izniman uspjeh tvrtke InotechOpen, koja je prepoznata od strane vodeće svjetske tvrtke za poslovne analize i marketing trendove kao najuspješnija u području Open Access izdavaštva. Paralelno s rađanjem weba 2.0 i izdavači su tražili nove modele kako doseći što širi doseg do korisnika.
Tako je nastala hrvatska tvrtka InetechOpen, pokrenuta je u Rijeci, a bavi se izdavanjem Open Access knjiga. Vrlo brzo su se prometnuli kao jedni od lidera na svjetskom tržištute su otvorili ured u Londonu. InetechOpen, točnije građu koju on nudi, izgradili su znanstvenici, građa nudi recenzirane znanstvene sadržaje i objavljene knjige akademskih istraživanja. Samim time, kompletna znanstvena zajednica urednika, autora, financijera i knjižničara diljem svijeta ima koristi od širenja i istraživanja Open Access sustava, omogućavajući tako brže širenje i napredovanje znanja temeljenog na znanstvenim izvorima.
Upravo je InotechOpen dobio ogromno priznanje u poslovnom svijetu kad ih je Delta Think, jedna od vodećih svjetskih tvrtki za poslovne analize i marketing trendove, u svom izvještaju proglasila najzastupljenijim izdavačem u najvažnijoj svjetskoj bazi open access knjiga DOAB (Directory of Open Access Books). InotechOpen tako sa 13.2 posto knjiga u baziuvjerljivo drži vodeće mjesto te se nameće kao vodeći svjetski izdavač i trend leader u Open Access books segmentu.
- Dinamika izdavačkog tržišta Open Access sustava mijenja se. Organizacije koje oslonac pronalaze u znanstvenim publikacijama ubrzavaju procese procjene gdje se i kako se objavljivanje Open Access knjiga uklapa u njihove misije, vizije i strategije. Naša misija i vizija je da suvremenu znanost učinimo dostupnu svima, jer duboko vjerujemo da znanje treba biti što dostupnije. Sa 13,2 posto tržišta na dobrom smo putu ka tome - izjavio je Aleksandar Lazinica iz InotechOpena.
Paradigma otvorenog pristupa knjigama, točnije sadržaj koji je čitateljima dostupan besplatno, na svim elektroničkim uređajima, bez obzira na to gdje se preuzimaju i čitaju, postaje svakodnevica, a Hrvatska se u tom polju već nametnula kao tržišni lider.