Mala i srednja poduzeća sve više traže ravnotežu između taktičkih inicijativa i postizanja strateških poslovnih ciljeva uz podršku digitalnih tehnologija
Unatoč tome što 'po defaultu' imaju bolje sposobnosti prilagođavanja i najsuptilnijim promjenama u svom poslovnom okolišu, već gotovo dvogodišnje pandemijske gospodarske okolnosti sve više ugrožavaju opstanak malih i srednje velikih poduzeća. Akumulirano iskustvo i poslovno umijeće malih poduzetnika pomažu, no, kako bi se male i srednje velike tvrtke nosile s trendovima koje nam je donijela korona kriza, moraju inovirati svoje poslovne modele te nadograditi pa i promijeniti svoje IT sustave kako bi nadoknadile eventualni zaostatak za konkurencijom te osigurale dugotrajniji rast.
Bliže, više, bolje
Opstanak u poslu danas znači biti što bliži svojim kupcima, nuditi im najbolje proizvode i usluge ali i više angažirati vlastite zaposlenike. Prema nedavnoj analizi konzultantske kuće Oxford Economics, koja je provela anketu među 2000 rukovoditelja iz 19 zemalja, prvi prioritet manjih i srednje velikih tvrtki jest poboljšati doživljaj korisnika i povećati integraciju zaposlenika. To je posebno važno u maloprodaji (48 posto), logistici (47 posto) i bankovnim te ostalim financijskim uslugama (40 posto). Zamijetite kako je riječ o sektorima koji su bili najsnažnije pogođeni pandemijom, uglavnom zbog globalnih poremećaja u lancima opskrbe. Zanimljivo je, pokazuje to istraživanje, maksimiziranje ova dva čimbenika - doživljaja kupaca i zaposlenika - nadmašuju ciljeve poput povećanja profitabilnosti ili ublažavanja rizika. Iako, i ta dva cilja su visoko na tom popisu.
Standardizacija, komunikacija, transformacija
Ako male i srednje velike tvrtke žele osnažiti sve aspekte svoje konkurentnosti, kako prema sebi veličinom i resursima ravnima, tako i prema međunarodnim korporacijama, treba im prava tehnologija. I to ona koje je donedavno bila dostupna samo velikim tvrtkama sa značajnijim financijskim sredstvima. Tehnologija koja će im pomoći u standardizaciji poslovnih procesa, poboljšanju komunikacije – kako interne (ljudski resursi prema svakom zaposleniku, svaki zaposlenik prema svakom drugom zaposleniku u timu) tako i s tržištem (uska koordinacija službe za korisnike, marketinga i prodaje) te tehnologija koja će tvrtku navesti na povećanje učinkovitosti poslovanja i svakodnevne inovacije. Naravno, tu je i digitalna transformacija. I male i srednje velike tvrtke se digitaliziraju, sve više primjenjuju umjetnu inteligenciju, koriste analitičke alate i automatiziraju sve procese koje mogu automatizirati. Ili, ako to još ne čine – morale bi. Što prije.
Inteligentan alat
Za standardizaciju poslovanja koriste se razni alati, no male i srednje velike tvrtke - koje žele biti u stanju brzo reagirati i što okretnije se prilagoditi okolnostima na tržištu koje se stalno mijenja - moraju raditi inteligentno. I moraju imati pravi alat. Jedan od takvih alata je SAP Business ByDesign. Riječ je o softveru za upravljanje poslovnim resursima (ERP) dostupnom putem interneta (cloud), dizajniranom baš za manja i srednje velika poduzeća. Ali i za novopokrenute, razvojne (startup) tvrtke. Povezuje sve odjele i funkcije (ljudske resurse, financije, prodaju, nabavu, marketing, itd.) i zaposlenike tvrtke, u sebi sadržava vremenom (i u drugim tvrtkama) dobro iskušane najbolje prakse baš za svaki poslovni proces i stalno uključen alat za temeljitu, prognostičku analitiku koji rezultira najpotpunijim, svima jednako predočenim informacijama potrebnima za donošenje najboljih odluka, u stvarnom vremenu. Upravo je izašla najnovija inačica rješenja SAP Business ByDesign.