Cijeli proizvodni program tvrtke Geolux iz Samobora plod je vlastitog razvoja, a gotovo cjelokupna proizvodnja također se realizira u Hrvatskoj. Trenutačno Geolux najviše prihoda ostvaruje prodajom radara za mjerenje razine rijeka, jezera, akumulacija te površinske brzine vode. Kombinacijom tih dvaju mjerenja mogu se dobiti vrlo precizni podaci.
Koliko je Geolux dobar u onome što radi, potvrđuje i podatak da drži gotovo trećinu golemoga kineskog tržišta, kamo je samo prošle godine isporučio hidrološke radare vrijedne oko milijun kuna. Nedavno je prvi put samostalno sudjelovao i na Svjetskoj izložbi meteorološke tehnologije u Ženevi, što je bio pun pogodak.
– Na sajmu se pokazalo da su naši proizvodi i ispred svjetskih trendova, posebno zbog naprednih funkcionalnosti i pouzdanosti, ali i zahvaljujući malim dimenzijama, što je sve važnije zbog jačanja inicijativa pametnih gradova i trenda ugradnje hidroloških senzora u sve više aplikacija – ističe vlasnik i jedan od Geoluxovih osnivača Tomislav Grubeša.
Nove radarske plaforme
Geolux je uz hidrologiju odnedavno usredotočen na rast prodaje u segmentu industrijskih radarskih mjerenja i upravo završava velik investicijski ciklus u razvoj nove radarske platforme za sigurnosne sustave. Do kraja 2019. planira na tržište izbaciti novu, četvrtu generaciju radara za nadzor terena s mnogim novim funkcijama, znatno fleksibilniju i točniju od vlastite prethodne generacije, ali i konkurentskih uređaja. Svoj napredak nedavno je demonstrirao i NATO-ovim članicama u sklopu vojne vježbe u Velikoj Britaniji.
– Prvi put u povijesti neka je tvrtka iz Hrvatske sudjelovala na takvoj demonstraciji. Na njoj smo pokazali svoje radare RSS-4 za nadzor terena u svrhu detekcije, lokalizacije i pružanja pregleda situacije na terenu članovima tima akcije spašavanja talaca u simuliranoj talačkoj krizi. Vjerujemo da smo hrvatsku tehnologiju uspjeli pokazati u izvrsnom svjetlu i da će rezultati te prezentacije dodatno pomoći pozicioniraju najnovije generacije naših radara na tržištu i otvoriti nam vrata obrambene primjene – ističe Grubeša.
Dragocjena pomoć i potpore
Geoluxove projekte sustavno podupire i Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) koja im je različitim programima osigurala potporu od četiri milijuna kuna. U sklopu programa provjere inovativnog koncepta (PoC) dobio je poticaje za ispitivanje poslovnih ideja, što je bio početni poticaj da tvrtka počne s istraživanjem i razvojem te jedan od preduvjeta za probijanje na inozemno tržište. U sklopu Europske poduzetničke mreže (EEN) HAMAG-BICRO osigurao mu je potporu u internacionalizaciji poslovanja našavši mu međunarodnog partnera.
– Iako nam je Azija već godinama najbolje tržište, pogotovo za hidrološke senzore, u posljednje vrijeme prodaja nam jako raste u Sjevernoj i Južnoj Americi te Europi, koja nam je postala tržište broj jedan. Svakako moram istaknuti da je prodaja u Europskoj uniji djelomično izrasla i iz kontakata koje smo uspostavili s pomoću EEN-a – tvrdi Grubeša i dodaje da će tvrtka uskoro mnogo uložiti u marketing za poboljšanje prodaje, prije svega na tržištima Europske unije, Azije i Sjeverne Amerike.
– Uređaje proizvedene u Hrvatskoj prodajemo doslovno diljem svijeta, na svih pet kontinenata, i potražnja za njima stalno raste. Uza sav tvrtkin rast i razvoj iz dana u dan još uživamo u svom poslu. To je tajna uspjeha: stvarati nove stvari, konkurirati na globalnoj razini i uz to održavati sjajnu atmosferu u tvrtki uz najmanji mogući stres, sjajne međuljudske odnose i uvijek izazovne projekte na kojima je užitak raditi – zaključuje Grubeša čiji je Geolux s punim pravom jedan od HAMAG-BICRO-ovih #prvih25.