Ukratko
StoryEditor

Transformacija hrvatskog tržišta poslovnih prostora – ured kao jedna od glavnih komparativnih prednosti

25. Studeni 2019.
Bartec OCD
Kvalitetno radno mjesto povećava produktivnost i zadovoljstvo zaposlenika, omogućuje brže postizanje poslovnih ciljeva i može poboljšati te ubrzati komunikaciju unutar organizacije. Mijenjaju se načini rada, pa se tako sukladno s time mijenjaju i uredski prostori, te postaju jedinstveni za svaku tvrtku.

U aktualnoj poslovnoj dinamici na hrvatskom tržištu vidljiva je sve veća kompetitivnost, kako velikih tako i malih tvrtki, tko će imati bolji, funkcionalniji i reprezentativniji ured. Kako se mijenjaju i načini rada, tako se mijenjaju i uredski prostori. Uredi se više ne promatraju isključivo kao radni prostori, već dominantu ulogu preuzimaju poslovni ciljevi, aktivnosti i brend svake tvrtke, a u centar zbivanja stavlja zaposlenike. Time su uredi postali prave male poslovne oaze u kojima je ugodno i motivirajuće raditi.

Promjena poslovnih prostora u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, započela je sa IT tvrtkama. Njihov najveći uzor su bile tvrtke kao što su Google, Facebook i slične korporacije koje su stvorile ured po mjeri zaposlenika. Laganim, ali sigurnim korakom taj trend je zahvatio i ostale sektore. U želji renomiranih tvrtki da ostanu ili postanu prepoznatljive, bilo među svojim klijentima ili zaposlenicima, započeta je prava evolucija uredskih prostora koji su postali odraz identiteta, kulture te povećavaju dobrobit i efikasnost zaposlenika.

Suvremeni uredi su dinamičniji, šareniji i funkcionalniji. U velikoj mjeri, uredi i pogodnosti koje kreativna rješenja u njima donose, postali su glavni alat u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih zaposlenika.  

„Prilikom dolaska do kreativnih rješenja za uredske prostore, susrećemo se sa 5 ključnih izazova koja su specifična za svaku tvrtku. Na temelju analiza prostora, poslovnih procesa, aktivnosti i ciljeva, poslovne kulture te brenda, stručnjaci Colliersa rade sveobuhvatnu strategiju razvoja uredskog prostora, nakon čega se radi prijedlog dizajna“ izjavila je direktorica Colliersa Vedrana Likan. Tih 5 ključnih izazova za koje tvrtke žele da im ponudimo rješenje su:

  1. Fleksibilnost – fleksibilnost, fleksibilnost, fleksibilnost – jedan je od najvažnijih faktora uredskog prostora s obzirom da tvrtke teže sve više prilagoditi prostor dinamici svojeg poslovanja. Ovaj faktor iziskuje kreativno rješenje da se svaki uredski prostor može prilagoditi potencijalnom rastu ili smanjenju u sljedećih nekoliko godina te time drastično umanjiti buduće troškove zbog sprečavanja potrebe za novim uredom u slučaju promijene broja zaposlenika.
  2. Autentičnost – Generalni trendovi i dalje postoje, međutim svaka tvrtka želi da njihov uredski prostor komunicira njihovu korporativnu kulturu, identitet i brend te želi da se njeni zaposlenici osjećaju jedinstveno. 
  3. Osnovne potrebe – unificirani uredi su stvar prošlosti. Između mora savjeta i trendova dizajna uredskih prostora, svaka tvrtka bi trebala napraviti analizu stvarnih potreba koja se odnose na zaposlenike, poslovne procese, aktivnosti i planove na temelju koje se radi strategija za razvoj poslovnog prostora te kreativno i izvedbeno rješenje.
  4. Dobrobit zaposlenika – jedan od ključnih faktora kada govorimo o projektiranju uredskog prostora, a uključuje, između ostalog, i dizajnirane zajedničke prostorije koje pomažu u opuštanju zaposlenika i potiču kreativnost.
  5. Tehnologija – mora povezati i biti u funkciji cijelog prostora kako bi se ubrzali poslovni procesi i omogućilo zaposlenicima efikasniji i jednostavniji način rada.

Izvrstan primjer uspješnog i u potpunosti prilagođenog poslovnog prostora je Bartecov ured u Sloveniji, produkt zajedničkog rada i suradnje između stručnjaka iz Colliersa i arhitekta Nikole Arambašića te tima tvrtke Bartec. Ovako oformljen tim je razrađivao ovaj projekt od trenutka traženja prostora do prvog radnog dana u novom uredu.

Takav interdisciplinarni i holistički pristup te detaljno praćenje projekta omogućio je je klijentu maksimalno zadovoljstvo kroz ostvarenje svojih osnovnih ciljeva – ureda koji podupire internu komunikaciju svih zaposlenika, povećava efikasnost, inspirira i motivira (ne samo zaposlenike, već i klijente) te optimizira prostor i reducira troškove.

Kroz ovakav način promišljanja, projektiranja i izvedbe ureda tvrtke će zasigurno nastaviti razvijati svoje urede kao ključni faktor svojeg uspjeha.

27. travanj 2024 13:27