Najveća ‘svjetlosna‘ manifestacija u Hrvatskoj, 14. Božićna bajka obitelji Salaj, sa rekordnih gotovo dva milijuna upaljenih lampica na različitim atrakcijama po imanju površine 60 tisuća metara četvornih, otvorena je u subotu poslijepodne u Grabovnici kod Čazme.
Osim gotovo 400 tisuća lampica više nego lani, ta će manifestacija do 9. siječnja iduće godine posjetiteljima ponuditi i raznovrsniju nego prije enogastro ponudu u novom ‘štaglju‘, božićni tradicijski sajam obrta, izložbu likova iz bajki i crtića, vatromete, jaslice na otvorenom, osvjetljenih 1.700 stabala i druge novosti. Prvi put se u sklopu te manifestacije predstavlja i cjelokupna turistička ponuda Bjelovarsko-bilogorske županije u organizaciji Turističke zajednice (TZ) Bjelovarsko-bilogorske županije i turističkog Klastera Središnje Hrvatske.
Uoči otvorenja na imanju Salaj okupili su se i brojni mediji te turistički agenti iz Hrvatske i inozemstva, među kojima i desetak agenata s tržišta Velike Britanije, koji su Bajku već uvrstili u svoju ponudu, kao i agencije iz Slovenije, Italije, Austrije, Mađarske i BiH, odakle dolazi najviše stranih individualnih posjetitelja i organiziranih grupa. Na otvorenju su bili i predstavnici ministarstava turizma te obrta i poduzetništva, Hrvatske turističke zajednice (HTZ), Županije i njene TZ, koji su ove godine podržali manifestaciju i financijski, sa ukupno oko 45 tisuća kuna. Tu su bili i predstavnici iz nekoliko veleposlanstava te sponzora, poput tvrtke RWE Energija, koja je ove godine osigurala svjetlo za lampice. Pozdravljajući ih na otvorenju, inicijator cijele priče i ‘glava‘ obitelji Zlatko Salaj, kojeg nazivaju i dušom od čovjeka koji ostvaruje svoj san, svima je poželio da u Bajci uživaju što čini i on dok je svake godine osmišljava i postavlja sa svojom obitelji.
- To je ostvarenje mojih dječačkih snova s čime sam krenuo prije 14 godina, nisam mogao ni zamisliti da će biti toliko zanimanja i toliko radosti kod posjetitelja kada dođu na imanje što mi daje još više poticaja da i dalje radim, kazao je Salaj, vlasnik i inicijator cijele priče te je dodao da se ovogodišnju Božićnu bajku postavljalo tri mjeseca.
- I ovaj proizvod je doprinos razvoja kontinentalnog turizma koji ima sve veću važnost i tu je ogroman potencijal za razvoj turizma, kazao je ministar turizma Darko Lorencin, poručujući da takvi proizvodi zasigurno produlju sezonu što je i jedan od ciljeva hrvatskog turizma.
Kako se svake godine povećava broj lampica i raznolikost osvjetljenih atrakcija, tako se povećava i broj posjetitelja, ali i troškovi koji se ove godine ‘penju‘ na oko milijun kuna. Prihodima od ulaznica, suvenirnice, enogastro ponude te uz potpore od institucija i sponzora uspijevaju pokriti troškove, kazala je upraviteljica zadruge Božićna bajka Ana Bertić. Tu djelatnost obitelj Salaj, naime, obavlja kroz tu registriranu zadrugu koja ima deset članova, dva stalno te pet-šest sezonski zaposlenih radnika.
- Ove godine očekujemo više od 100 autobusa s organiziranim grupama, kao i porast broja posjetitelja za bar 10 posto u odnosu na lanjskih 70 tisuća, kaže Bertić dodajući da bez suradnje s partnerima i sponzorima ne bi sve bilo kako izgleda.
- Filozofija obitelji Salaj je da se sve što zarade od Bajke odmah dalje ulože u proizvod i imanje pa se tako iduće godine spremamo graditi smještajne jedinice, za početak dvije-tri male kućice za četiri do pet osoba jer za tim postoji veliko zanimanje, a to će nam dodatno omogućiti i cjelogodišnje poslovanje, najavila je Bertić.
Na promociji Božićne bajke ove je godine prilično radila i županijska TZ čija je direktorica Jasna Fila naglasila da su to, s ukupnom ponudom županije, promovirali na desecima prezentacija u inozemstvu i po Hrvatskoj. Ove godine prvi puta će im doći i novinari i agenti iz Češke, koji su samo dio, kako kaže, turističke i medijske ‘navale‘ na županiju u kojoj jača destinacijski menadžment.