Lider trend

Citroën Cactus 1.2 THP - Tri cilindra koja vrijede za četiri

O Citroënu Cactusu već smo pisali i nema sumnje kako je to jedan od najvažnijih noviteta u 2014., model koji je vratio inovativnost u francuskoj tvrtki. Ovdje predstavljamo benzinsku izvedbu

Poznato je kako su benzinci pomalo bili u defenzivi posljednjih desetak godina, toliko da je francuska država čak odlučila intervenirati kako bi opet vratila njihov udio u prodajnome miksu osobnih automobila. I u Hrvatskoj dizelaši preuzimaju prvenstvo, čak i među manjim jeftinijim vozilima. Međutim, benzinci su s ‘downsizingom’ i ugradnjom turbopunjača napravili golem iskorak i u velikom se stilu vraćaju u dvoboj s dizelašima.

Uglađeniji zvuk

Najbolji je primjer svakako motor koji se ugrađuje u testirani Cactus. Da vam je prije samo nekoliko godina rekao da će Cactus, koji i nije toliko malen automobil, a i ne ulazi u kategoriju muhe kad je riječ o težini, pokretati 1,2-litreni trocilindrični motor, pomislili biste tko je tu lud. Danas je to stvarnost jer taj isti trocilindraš zahvaljujući turbopunjaču razvija najveću snagu od čak 110 konja uz najveći okretni moment od 205 Nm pri samo 1500 okretaja. Čak je i zvuk trocilindraša danas nekako uglađeniji jer nekoć je nalikovao na onaj mlinca za kavu.

Potrošnja varira

Za upravljačem odmah se osjeti taj prilično veliki okretni moment koji pruža doista dobro ubrzanje već pri niskim okretajima. Čak bismo se usudili napisati kako se osjećaj za upravljačem približava dizelskom motoru, što je svakako pohvalno. To, uostalom, potvrđuju i performanse jer od nula do 100 km/h automobil dolazi u 9,3 sekunde i razvija najveću brzinu od 188 km/h. Čak i kad su u vozilu četiri odrasle osobe, Cactus povuče vrlo dobro. Šteta je što mjenjač ima samo pet stupnjeva prijenosa jer bi šesta brzina dobro došla za autocestu da se poveća udobnost i smanji potrošnja za koji decilitar. Inače, potrošnja ovisi o načinu vožnje i može prilično varirati. Ako ste racionalni, prosjek je dobrih 6,5 litara; ali ako forsirate, može narasti i do devet litara. Testirani model s paketom opreme Shine Edition Moonlight ima sve potrebno i vrlo je elegantan, a i s tom bogatom opremom stoji 154.024 kune, što je konkurentna cijena.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci