Svaki će vam marketinški stručnjak današnjice, bio on dio mainstream komunikacijske struje i ljubitelj tradicionalnih medija ili pak pobornik hipsterske printisdead filozofije, apostrofirati kako će bez korištenja društvenih medija, pogotovo ako prodajete emocije, što i jest suštinska prodajna kvaka hotelijerske industrije i industrije putovanja, vaša komunikacijska strategija biti šuplja poput švicarskog sira.
Evo nekoliko primjera gdje je sinergija društvenih medija i hotelijera toliko originalna da ciljnim javnostima ne prodaje samo priču, već i konkretno - sobe. Nedosanjani san svih aktera industrije putovanja.
Pošalji sms!
Umjesto recepcije – šank? Formalnost i institucija recepcije ne postoje u Arrive Hotelu u Palm Springsu, a sva hotelska birokracija check in-a riješava se uz osvježavajući koktel na baru uz SMS, poruku na whatsapp-u ili Face-u. Telefoni su također izbačeni iz soba kao i boravišna pristojba koja se ne naplaćuje, a tradicionalna hotelska konverzacija zamijenjena je korištenjem modernih tehnologija i društvenih medija.
Iza ideje stoji Ezra Callahan, jedan od osnivača Facebooka. Cilj mu je bio stvoriti nešto posve drukčije od onoga što nudi klasična hotelska industija, fizički prostor u kojem će se ljudi moći povezati virtualno. Hotel ima 32 sobe, odličan restoran, ogroman bazen i jaccuzi stvoren za uživanje. Ovakva je komunikacijska inovacija, u kratkom roku, popriličnoj ofucanoj destinaciji osunčanih penzionera ubrizgala marketinšku infuziju svježine i originalosti i podsjetila publiku da je Palm Springs nekoć bilo omiljeno odmaralište moćnog i blještavog Hollywooda, koju su pohodile kultne ličnosti poput Marilyn Monroe i Francka Sinatre.
Prije dolaska običnom porukom ili e-mailom možete javiti ukoliko imate neke posebne zahtjeve, a posebno je zanimljiva činjenica da vam u Arriveu nije potrebna nikakva specijalna hotelska aplikacija. Možete koristiti onaj kanal komunikacije koji vam najbolje leži. Opušteno!
#INSTAGRAM HOTELJeste li čuli za 1888 Hotel? Nalazi se u predgrađu australskog Sydneya, kategoriziraju ga kao boutique hotel baštinu, izgrađen je, naime, davne 1888., a obnovljen i ponovno otvoren 2013. godine. Ima 90 moderno uređenih soba, lijepu recepciju, veliki bar, dizajnerski je inspirativan & inovativan te kombinira šarm starog Sydney-a i moderni izričaj… rekli bismo, klasika. No, 1888 je sve, samo ne klasičan hotel. Evo što sami kažu o sebi:
- Svi mi, kada putujemo, avanture bilježimo fotografijama i video snimkama i dijelimo ih sa svijetom. A mi se želimo još više zabavljati! 1888 Hotel je Instagram hotel! Instagram korisnici s više od 30 000 folowera imaju besplatan smještaj u našem hotelu. Sve što trebate napraviti je rezervirati smještaj na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.. U suradnji s poznatom blogericom Emily Fang osmislili su Pyrmont Insta – Walk, 45-minutnu virtualnu šetnja hotelom i gradskim hot spotovima s najboljim lokacijama za fotkanje; Selfie prostor nalazi se u lobby-iju – ondje se gosti fotkaju, a istovremeno se njihove fotke objavljuju na ekranima kod recepcije. Svi gosti, bez obzira koliko malo followera imaju, imaju mogućnost osvojiti besplatno noćenje ukoliko uploadaju mrak fotke koje će biti lajkane i postave ih uz famozni hastag #1888Hotel.
Može jedan selfie?
Fotografija je, ponovimo gradivo, među najseksi marketinškim alatima, a svaki gost amaterski fotograf. O tome su vodili računa u sjajnoj kampanji "Travel for Real" u Loews Hotels and Resorts. Umjesto profesionalnog fotografa angažirali su – goste. Kako su to napravili? Pregledali su sve fotke (njih više od 35 tisuća) pod hashtagovima koje koriste na svom Instagramu i među njima pronašli ono što im treba. Sve fotografije izuzetno dobro predstavljaju onu emociju koju brend prenosi – luksuzna oaza odmora koja gostu donosi više kroz individualni pristup. Naime, ova kampanja goste tj. njihov boravak u hotelu stavlja u osobito emocionalan i osoban kontekst (ono što vidimo zapravo vidimo kroz njhove oči). Gosti koji razmišljaju da odsjednu u jednom od Loews hotela gledajući ove fotke sa sigurnošću znaju da je ono što vide stvarno, a ne kreacija profesionalca koji se perfektno služi Photoshopom. A znaju i da niste fejkali na način da fotografije na vašem službenom webu izgledaju bar 30 posto bolje od realnosti. Složit ćemo se, iskrenost se itekako cijeni.
Elizabeta Penić
O autorici: Elizabeta Penić nagrađivana je televizijska novinarka i urednica s dugogodišnjom karijerom na HTV-u gdje je radila kao reporter u emisijama poput Latinice i Foruma, te kao glavna urednica RTL-ove emisije Exploziv. Nastavlja karijeru kao PR stručnjakinja uz impresivnu listu klijenata s naglaskom na klijente iz hotelijerske industrije i turizma. Danas je vlasnica i generalna menadžerica agencije za PR i event management Lollipop komunikacije. Imate li dodatnih pitanje, kontaktirajte Elizabetu na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..http://www.lollipop-pr.hr/