Lider trend

DS 3 Sport Chic BlueHDi 120 BVM6 - Mali dizelaš sa svježe ušminkanim očima

Prvi DS na svjetskom tržištu bila je serija 3. Koliki je uspjeh postigla čitava linija najbolje govori podatak da je danas DS zasebna marka, ravnopravna Peugeotu i Citroënu unutar koncerna PSA.

DS3 je nedavno obnovljen, ali riječ je ipak samo o detaljima koje je čak i dobrim poznavateljima teško prepoznati na prvi pogled. Dizajneri uvijek prvo dorađuju oči, odnosno svjetla vozila, a tehničari srce, dakle motor. Takav je slučaj i s DS3, gdje objektivno nije bilo potrebe za nekim većim zahvatima jer model još izgleda svježe. No prvi put na testu smo imali jednu dizelsku izvedbu modela DS3, i to onu najjaču s 1,6 HDi motorom od 120 konja. Možda još nije prirodno kombinirati mali šik automobil s dizelskim motorom, ali trend je očit u tom smjeru, pa je tako i konkurent Mini u dizelskoj izvedbi itekako tražena roba. Kod DS3 dizel je vrlo tih i nema nekih većih vibracija u usporedbi s benzinskom izvedbom.

Mjenjač je klasičan manualni sa šest stupnjeva prijenosa i ugodan je u vožnji. Okretni moment od 270 Nm nalazi se na niskih 1750 okretaja i uvijek pruža osjećaj da vozite jači automobil negoli to DS3 jest. Zato su i dizeli tako na cijeni, uz naravno njihovu očekivanu štedljivost. Citroën, pardon, po novome DS najavljuje prosjek od 3,6 litara, a u praksi to je oko još uvijek skromnih 4,8 litara. Naročito ako uzmemo u obzir da DS3 1.6HDi pojuri do čak 190 km/h. Verzija Sport jako se dobro ponaša na cesti. Veliki kotači i dobar ovjes pružali su odličan osjećaj u zavojima iako je vozilo već bilo opremljeno zimskim gumama.

DS3 se pokazao kao zanimljiva alternativa Miniju i ostalim malim premium vozilima. Cijena je povoljnija od one konkurencije pa tako i testirani model stoji 178.395 kuna u osnovnom paketu Sport Chic, odnosno 197.505 kuna s dodatnom opremom poput kožnatih sjedala, navigacije, automatske klime ili ukrasnog paketa s motivima Pariza. Nižu cijenu svakako omogućuje i ispuh od svega 94 g/km CO2, čime DS3 zadovoljava standarde Euro6.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju