Lider trend
StoryEditor

Hrvati i automobili vole se javno

04. Travanj 2016.
Piše:
lider.media

Svjesni važnosti ovog događanja za ukupno gospodarstvo RH, a posebno za dizanje automobilske branše, dan uoči otvorenja Zagreb Auto Showa, HGK odnosno Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima pri HGK organizira Auto – moto forum.

- Hrvati vole svoje limene ljubimce. Čak i u međunarodnim krugovima slovimo kao narod koji je jako vezan uz automoto industriju. Sagledavajući sve to iz jedne druge perspektive, šteta je što se u Hrvatskoj serijski ne proizvodi ni jedan automobil. Proizvodimo dijelove za motorna vozila od kojih su svakako zvučniji Aston Martin, Audi, Mercedes Benz, Renault  pa čak i Ferrari, no kad bi se sklapao jedan cijeli - to bi bilo to. U tu skupinu naravno ne ubrajamo domaće proizvođače , inovatore Rimca i Doking koji svojim električnim vozilima stoje uz bok svjetskoj industriji…, …pisali smo negdje u isto ovo vrijeme prošle godine uoči prvog Auto moto foruma u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Prošlo je godinu dana, a ideje s Auto moto foruma danas postaju stvarnost.

Zagreb Auto Show postaje stvarnost. Otvara se 5. travnja i traje do 10. travnja ove godine, a Hrvatska gospodarska komora član je Organizacijskog i Izvršnog odbora Zagreb Auto Showa. Svjesni važnosti ovog događanja za ukupno gospodarstvo RH, a posebno za dizanje automobilske branše, dan uoči otvorenja sajma, HGK odnosno Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima pri HGK organizira Auto – moto forum.

Ova branša već dugi niz godina trpi posljedice recesije, a bori se i s problemima poput sive zone, ekologije i sigurnosti na cestama, odnosno, vrlo konkretno - pogrešno vođenom politikom vezanom uz trgovinu i održavanje motornih vozila, koja se može i mora izmijeniti. Nova politika može povećati prihode proračuna kroz smanjenje zone za sivo tržište, smanjiti broj prometnih nesreća i smrtnih slučajeva, smanjiti negativan utjecaj na okoliš (CO2), a ukupni pozitivni doprinosi za državu, društvo, obitelj i pojedinca su ogromni.

Upravo je dugoročna kriza od 2008. godine do danas uzrokovala pad prodaje novih vozila od čak 60%. Iako prodajne brojke od 2013. lagano rastu, taj je rast značajno veći kod prodaje rabljenih vozila. Primjerice, 2008. godine prodano 11.395 rabljenih auta, a prošle 2015., čak 44.199.

Takvo je stanje stvari, osim gospodarske krize, rezultat i ulaska Hrvatske u EU i liberalizacije uvoza vozila. Nitko nema ništa protiv unosa/uvoza rabljenih vozila, ali problem je što su kupci tih vozila  gotovo isključivo (92%) fizičke osobe. Tako se često događa da vlasnik male tvrtke kupuje vozilo kao fizička osoba iz strane zemlje i cijeli PDV ostavlja toj zemlji. Kada bi mu se omogućio povrat pretporeza (ukinut odredbama prošle vlade 1. ožujka 2012. godine), kupac bi možda kupio rabljeno ili novo vozilo na svoju tvrtku i održavao ga u registriranim radionicama. Ovako se događa da se vozilo uveze na fizičku osobu, a pitanje je gdje će biti poslije održavano. Upravo je zato ključni događaj 2. Auto moto foruma prezentacija Studije utjecaja ukidanja odbitka pretporeza pri kupnji i održavanju osobnih vozila za pravne osobe.

Organizirana država, koristeći vlastite instrumente, mora biti zainteresirana za unapređenje organizacije i poslovanje poslovnog sektora, posebice onog u kojemu bi se boljom organizacijom moglo značajno povećati  prihode proračuna, djelovati na sigurnost na cestama i to s pozitivnim učincima na okoliš.

02. svibanj 2024 02:57