Poslovna zajednica u modi uglavnom igra ziheraški. No ima i onih koji su prepoznatljivi po modnim detaljima – šeširu, šalu ili maramici, a mlađi se legitimiraju i gadgetima
Jedna stvar na svijetu vizualno razlikuje poslovnog i ‘običnog‘ čovjeka. Ta stvar zove se odijelo. Prizori vojske ljudi s Wall Streeta ili londonskog Cityja koja u odijelima s aktovkama maršira na posao ponekad djeluju jezivo. To su prizori ljudske vrste koja uglavnom ima jedan cilj – svoje aktovke napuniti novcem. Ti isti ljudi priželjkuju jednog dana sa sebe skinuti odijelo, presvući se u trenirku ili kratke hlače i uživati u životu bez kravate. Teško je objasniti zbog čega muškarcima, dok zarađuju novac, treba biti neudobno. Rijetki su oni koji će reći da se dobro osjećaju u odijelu. Netko je izmislio nešto što se zove dress code, a zna se što se događa s onima koji krše kodekse. To smiju samo bezobrazno bogati ljudi poput pokojnog Stevea Jobsa, kojeg ćemo pamtiti po crnoj dolčeviti, Billa Gatesa u ‘bakinim‘ puloverima ili Marka Zuckerberga, koji u majicama s kapuljačom izgleda kao da u kvartu šeće psa.
Prema mišljenju stručnjaka, na hrvatskoj poslovnoj sceni nema mnogo iznenađenja i uzbuđenja kad su u pitanju modna osviještenost i pojavnosti poduzetnika. Ovaj put nismo se bavili stilom poduzetnica i menadžerica. To je previše osjetljiva tema. A kod muškaraca, rijetki su osebujni individualci poput grofa Georga Eltza, koji se u poslovnoj javnosti znao pojaviti u narančastom ili zelenom samtenom odijelu i s poderanim kovčegom koji je godinama vukao na svojim putovanjima.
Mija Dropuljić, glavna urednica Fashion.hr Style Communityja, koja nam je pomogla ocijeniti stilove odijevanje vodećih hrvatskih biznismena, hrvatsku poslovnu scenu ‘vizualno‘ je opisala – korektnom.
Ivica Todorić - Vjeran je svom klasičnom stilu odijevanja u kojem se voli držati strogih pravila, pazeći pritom na svaki detalj. To se posebno vidi u usklađivanju kravate i maramice, koje su uvijek u istoj boji ili uzorku. Unatoč toj strogoći, jarkim bojama i upadljivim uzorcima razbija očekivano i definirano, a voli i sakoe s dvorednim kopčanjem, što rijetko tko danas nosi.
Ante Vlahović - Uvijek je besprijekorno dotjeran u klasičnim odijelima koja pristaju njegovoj građi i stilu. Formalnost razbija odabirom boja košulja i kravata jer u manje službenim prilikama bira boje poput sive i plave. Ali rupčić je uvijek usklađen s kravatom i kod njega nema previše iznenađenja.
Branko Roglić - Unatoč popriličnim poslovnim utakmicama koje ima iza sebe, vješto je osvježio ustaljenu poslovnu klasiku, a to možemo vidjeti u hrabrijem odabiru boje odijela, košulja i kravata. Rado će nositi odijelo s uzorkom, svjetlije nijanse i kravate jarkih boja. Odličan primjer da klasika ne mora nužno biti predvidljiva.
Emil Tedeschi - Bez pogreške nosi poslovnu klasiku – od krojeva, boja do bontona odijevanja. No preferiram njegova modernija izdanja u kojima ne mora svaki detalj biti usklađen. Izvan poslovnih prilika voli dodati dozu neformalnosti, u kojoj se očito bolje osjeća.
Davor Lukšić - Izvrstan je primjer modernog poslovnjaka koji je zadržao neka klasična pravila poslovnog odijevanja, ali ipak je dosta modernizirao. To vidimo posebno u kroju odijela koji decentno prati liniju tijela, kravatama koje često imaju upadljive uzorke i boje koje se nužno ne moraju uklapati uz ostatak stylinga. Njegova su odijela besprijekornoga kroja i rađena su prema mjeri. Lukšić, za razliku od kolega, hrabro nosi i upadljive modne dodatke, poput satova i nakita.