Lider trend
StoryEditor

Kakve parfeme vole muškarci?

07. Prosinac 2016.
Piše:
Sanja Mikolčević Petrušić

Koliko god za neke bili nevažni i sporedni, parfemi su muškarcu, kao i ženi, vrlo osoban ne samo modni dodatak i dio stila, nego i cijelog identiteta. Ljubitelji mirisnih kapljica uvijek će naglasiti da parfem govori kakav muškarac ima karakter, kakav stil odijevanja i koliko je emotivan ili strastven. Često ćemo na temelju izgleda ili osobnosti zaključiti kakav bi parfem konkretan muškarac mogao voljeti.

Karika imidža

Uvriježeno je već stajalište da je odabir parfema povezan i sa stilom odijevanja i s tipom muškarca. Tako sportaši vole casual i svježe parfeme, reske i citrusne note, klasičari uz odijela kombiniraju teže mirise vanilije, duhana, pačulija, a otkvačeni, vječni dječaci vole slatkaste note svoga parfema. I godine kumuju odabiru mirisa, pa će mlađi izabrati lepršavije, neutralnije note, a stariji postojane, konkretnije mirise. Ta opća generalizacija itekako ima svoje iznimke, budući da je odabir parfema prilično individualna stvar.

Neki muškarci, kao i žene uostalom, uvijek imaju jedan te isti parfem, u svim prilikama i dulji niz godina, a neki ih odabiru ovisno o godišnjem dobu ili prilici: poslovnom susretu, izlasku, slobodnom vremenu… Nekima je parfem jako važan i pomno ga odabiru, sami, okruženi bočicama u parfumeriji, a drugi to prepuštaju drugima, najčešće bliskoj ženskoj osobi ili pak miris naručuju za dar.

Skupi parfemi ipak su za većinu ljudi luksuz, a ne potreba i priuštit će si uglavnom jedan do dva mirisa na godinu, kažu prodavačice u najvećem lancu parfumerija. Parfem je dodatak cjelokupnom imidžu, ali za neke i najvažnija karika. U Brazilu, primjerice, muškarci luduju za mirisima, Francuzi i Talijani poznati su parfemski ovisnici, a Japanci uopće nemaju običaj kupovati parfeme, osim u nekim sredinama zbog prestiža.

‘Revival oldtimera’

Parfemi poznatih modnih kuća ili brendova i dalje vladaju tržištem. Dior i Chanel će uvijek imati vrhunsku kampanju za svoj miris, angažirati Johnnyja Deppa, smjestiti u pustinju i promovirati snagu i divljinu Dior Sauvagea. Chanel je poznat kao kuća koja za promociju svojih parfema angažira filmske redatelje, pa je svojedobno i Martin Scorsese radio kratki film za Chanel Allure Home. Nedavno je izašao novi Bleu de Chanel, a baza mu je Chanel sport s kraja 90-ih. Obožavaju ga sportski, casual tipovi, ali i mladi poslovnjaci i šminkeri.

Zanimljivo je koliko je ‘oldtimera’ doživjelo svoj ‘revival’. Opet su u prvi plan izbačene perjanice iz 90-ih: Issey Miyake, Dolce&Gabbana, Jean Paul Gaultier, Armani Aqua di Gio, a i Calvin Klein je opet zavrtio svoje Escape, Eternity i Obsession. Oni će uvijek biti ‘in‘ s dugačkom listom muških fanova. Najprodavaniji muški miris u zadnje vrijeme je Paco Rabanne, 1 Million. Muškarci obožavaju i Gucci Intense, Narcisa Rodrigeza, Carolinu Herreru i Hermès, koji se tek nedavno počeo prodavati u hrvatskim parfumerijama, a zaštitni je znak sofisticiranih biznismena srednje generacije.

Najjači nišni nosovi

Upravo zbog te hiperinflacije konfekcijskih, iako luksuznih brendova, zadnjih se godina sve jače probijaju tzv. nišni (niche) parfemi, koji nisu ovisni ni o jednom brendu, nisu dodatak modnoj industriji i ne mogu se kupiti u lancima parfumerija. U prvi plan izbili su parfemi koji su rađeni u malim količinama, prodaju se u malim dućančićima, teže su dostupni i zbog kvalitetnijih i originalnijih sastojaka skuplji od uobičajenih brendova. Klijentela dubljeg džepa i razvijenog modnog ukusa, sklona želji da bude posebna i drugačija, počinje odabirati nišne parfeme. Takve mirise rade ‘najjači‘ nosovi, neovisni su, nepotkupljivi i imaju svoju priču. Često se prema narudžbi izrađuju za klijenta, unikatni su i neće se dogoditi da dvojica kolega u uredu imaju isti parfem. Cijena im je od 500 do čak 5000 kuna, ali najčešće stoje oko 1000 kuna. I nišni parfemi imaju svoje zlatne koke, kreatore tih cool mirisa koji su se proslavili, a njihov najjači sajam Esxence u Milanu privuče ljubitelje iz cijelog svijeta. Ti parfemi nigdje se ne reklamiraju, a promoviraju ih najčešće blogeri. Imaju fanove među onima koji žele biti drugačiji i drže da su upravo ti parfemi odraz stila. Mirisi Juste un rêve s potpisom Patricije de Nicolaï, Cologne Bigarade brenda Frederic Malle, Apocalyptic švedskog proizvođača Byredo kao i svi linije francuske nišne kuće L’Artisan Parfumeur njihove su uzdanice koje se mogu kupiti i u Hrvatskoj.

 

29. travanj 2024 05:44