Novi Audi A4 je izvana još auto, iznutra gadget

Možda nije baš najmudrije dati nove modele Audija A4 na testiranje poslovnim novinarima, osobito ako je taj novinar gospođa starija od pola stoljeća. Kako da ja, zaboga, vozim automobil čija se snaga motora mjeri s 200 kW i 272 konja, čiji je okretni moment 600 Nm i ima osmobrzinski 'tiptronic' mjenjač?!
Ispalo je da je to vrlo lako. Zapravo, ispalo je da nije vozač taj koji vozi taj automobil, već automobil sigurno i precizno vozi svog vozača. Količina digitalija ugrađenih u nove modele Audijeve 'četvorke', naime, tolika je da je ta stvar postala više gadget negoli automobil. Sjednete i namjestite 'mod' vožnje, a dalje on gotovo sve radi sâm. No dobro, ne baš sve – od vozača se i dalje očekuje da gleda lijevo i desno kad izlazi na glavnu cestu.
Ambiciozni planovi
Novi A4 ovog se mjeseca novinarima prvi put predstavlja u Veneciji. Poslovni su novinari ovog puta imali priliku isprobati ga prije nego što ga u testnim vožnjama 'razvale' specijalizirani autonovinari jer je Audi grupa uz predstavljanje novih 'četvorki' organizirala razgovor s Rupertom Stadlerom, predsjednikom Uprave te tvrtke koja je u prošloj godini isporučila 1,74 milijuna automobila, ostvarila 54 milijarde eura prihoda i svojim dioničarima zaradila pet milijardi eura dobiti prije oporezivanja.
Novotarije iz visoke klase
Stadlerov je plan da do 2020. Audi poveća proizvodnju na dva milijuna vozila, čemu bi upravo najviše trebao pridonijeti model A4 u koji se stavlja sve više opreme koja je do sada bila rezervirana za najskuplje modele, Q7 i A8.
Među tim novotarijama treba istaknuti adaptivni tempomat s funkcijama 'stop' i 'kreni' koji uključuje i pomoć pri sporoj vožnji u prometnim zastojima. Njegova oprema pomaže pri parkiranju, upozorava na opasnosti, izbjegava sudare, čita prometne znakove... Ukratko, riječ je o gadgetu koji kao da je krojen po mjeri dobrostojećih kupaca iz IT branše kojima rukovanje digitalnom opremom leži prirodnije od klasičnog upravljanja automobilom kakvo se uči u autoškolama.