Lider trend
StoryEditor

Renault Espace - nova generacija sada prati trendove

09. Svibanj 2015.

Renault Espace prije trideset je godina bio prava revolucija u automobilskom svijetu, bio je to prvi monovolumen u ponudi (iako postoji prijepor s Chrysler Voyagerom, koji je uistinu prvi). Od tada su monovolumeni bili apsolutni prodajni hit i bilo ih je gotovo u svim segmentima, doslovno su iskakali iz paštete.

Međutim, trend podrazumijeva i promjenu, pa su tako i monovolumeni pomalo pali u drugi plan, a na prva mjesta na top-listi izbili su SUV-ovi i ‘crossoveri’. To ističemo zato što se nova generacija Espacea također okrenula SUV-omaniji, odnosno sada je mješanac monovolumena i SUV-a. U Renaultu su otišli toliko daleko da čak spominju konkurenciju poput Mercedesa M-klase, BMW-a X5 ili Audija Q7. Možda je to ipak preambiciozna izjava iz dvaju razloga: prvo, Renault ipak još ne pripada premium segmentu; drugo, Espace još nema odlike SUV-a poput BMW-a X5; još nema mogućnost pogona na sva četiri kotača. Kao alternativu Renault nudi upravljanje svim kotačima (to jest zaokretanje i stražnjih kotača u zavojima) i aktivni ovjes.

Ponuda motora

Ponuda motora svodi se na tri 1,6-litrena agregata, i to dva dizelska i jedan benzinski. Benzinska verzija zapravo nije nepoznanica jer se, primjerice, isti motor ugrađuje u sportski Clio RS i razvija najveću snagu od dvjesto konja. Malo je dorađen i prilagođen ‘obiteljskom’ karakteru vozila. Slabija verzija dizelaša razvija najveću snagu od 130 konja i taj se motor može naći u mnogim Renaultovim i Nissanovim modelima. Snažniji dizelaš vjerojatno je i najbolji u ponudi, riječ je o verziji od 160 konja koja nudi kompromis između snage i štedljivosti.

Upravljanje karakterom

Svakako treba spomenuti sustav Multi-sense kojim se može upravljati karakterom automobila. Vozač pritiskom prekidača na konzoli bira između namještanja vozila Neutral, Eco, Comfort, Sport i Personal, koje mijenja odaziv na gas, tvrdoću upravljača, ovjesa itd. Novi Espace nudi još više mjesta od prethodnika. Početna dizelska verzija sa 130 konja stoji 279.000 kuna, a cijena najskupljega modela Initiale Paris s EDC mjenjačem i motorom od 160 konja jest 369.900 kuna.

25. studeni 2024 21:16