Lider trend

Spectre: Preslikavanje starih ’Bondova’ sa polovičnim rezultatom

Britanski redatelj Sam Mendes zamislio je 'Spectre', posljednji nastavak filmskog serijala o Jamesu Bondu s Danielom Craigom u ulozi vjerojatno najpopularnijeg lika u povijesti filma, kao povratak korijenima.

Tako je briljantnu digitalnu fotografiju Rogera Deakinsa zamijenio 35-milimetarskim formatom. Povratak tom formatu pokazao se punim pogotkom. Veličanstvena fotografija švicarskog majstora Hoyta Van Hoytema pokazala je da 35-milimetarski filmovi i u digitalnom dobu imaju svoje mjesto, premda veliki studiji najavljuju konačni kraj tog formata.

Kao što Mendes izgled i atmosferu crpi iz prošlosti serijala, tako je 'Spectre' gotovo narativno-dramaturško preslikavanje starih ’Bondova’ te kao takav čini i najveći odmak od briljantnoga ’Casina Royale’, prvog i najuspjelijeg filma o James Bondu otkada je rabijatni i tvrdi Craig postao najbolji sluga ’njezina Veličanstva’. No rezultat je polovičan. U prvom dijelu scene poput one u smrti obojenom Mexico Cityju funkcioniraju na više razina te krvavi plaćenički posao na šarmantan način spajaju s čistim eskapizmom, ali kako vrijeme ide drama koja prati Bondove avanture postaje sve više zamorna. Tako se na kraju arhaični pristup Mendesa pokazao tek napola uspješnim.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci