Lider trend
StoryEditor

Svaki zalogaj se broji - budite dio pozitivnih promjena

27. Travanj 2018.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=CdAalSkeP7o[/embed]

Ako znamo da se u konvencionalnoj poljoprivredi godišnje troši oko 1,5 milijarda pesticida, da to utječe na naše zdravlje, na zagađenje tla i voda, ali i opstanak pčela i drugih oprašivača o kojima ovisi proizvodnja hrane, vrijeme je da se zapitamo: Što to jedemo i kakav svijet podržavamo? Ako još uvijek mislimo kako poljoprivreda nije naša stvar, u računicu je dobro dodati i to da svaki građanin EU dnevno izdvaja oko 30 centi za poljoprivredu (poticaji itd.).

Zašto birati organsko?

Organska je hrana dokazano nutritivno superiornija i sigurnija, pri njezinu se uzgoju ne koriste štetni pesticidi i neurotoksini te se ne koristi genetski inženjering ili GMO. Ne čudi stoga što više od 25% kupaca radije bira organske proizvode, ali je činjenica i da ih često ne znaju prepoznati. Nažalost, trend porasta interesa za organskim proizvodima velika je prilika i za tzv. greenwashing gdje se proizvod bez eko certifikata komunicira kao zelen, prirodan, domaći itd. a nalazi se na istim policama na kojima su i ekoproizvodi te su kupci u zabludi. Konvencionalni proizvodi moraju biti izdvojeni od proizvoda koji posjeduju odgovarajuće eko potvrdnice.

Organski uzgoj podrazumijeva striktna pravila, koja se potvrđuju certifikatom. Ispravno označavanje, distribucija i komunikacija organskih proizvoda važan je element zaštite potrošača. A upravo potrošači imaju moć - svaki put kad idemo u kupovinu, dajemo glas za svijet u kakvom želimo živjeti, poručuju iz bio&bio.

>>>Organsko i zdravo postaje punokrvni ‘mainstream’

- Vjerujemo da je bavljenje organskim proizvodima cjelovita filozofija življenja koja ima ekološke, ekonomske i etičke komponente i beskompromisno smo joj posvećeni, ističe Jadranka Boban Pejić, vlasnica bio&bio trgovina.

- Brandovi naših partnera koje ponosno ističemo na policama provode hvale vrijedne projekte diljem svijeta i čine ga boljim mjestom za sve nas: od održivih partnerstava koje svesrdno promiču Dr. Hauschka i Primavera, podrške lokalnim proizvođačima kakvu njeguju La Bio Idea, MUSO i Sojade, projekata za zaštitu pčela koje provodi Voelkel, ulaganja u obrazovanje i razvoj zajednica u trećim zemljama svijeta te fer trgovine za koji je sinonim Rapunzel, do promicanja održivosti u proizvodnji i poslovanju u čemu prednjače Lebensbaum i Natracare, dodala je.

Lokalno i održivo

Već 15 godina, bio&bio trgovina odredište je onih koji traže cjelovite i kvalitetne proizvode isključivo s ekološkim certifikatom - na policama ih je preko 4500, od čega je više od 1000 proizvedeno na hrvatskim eko OPG-ovima.

- Naša je težnja od samog početka ponuditi što više hrvatskih ekoproizvoda jer vjerujemo da razvojnim partnerstvima osnažujemo lokalno tržište, a kupcima dajemo dodatnu vrijednost, pojašnjava Jadranka Boban Pejić.

Ovakvu poslovnu strategiju potvrđuje i proizvodnja kruha, slastica i zimnice na vlastitom eko imanju Zrno, koje djeluje kao ogledna farma za organsku proizvodnju, ali i edukaciju.

>>>Francuski znanstvenici povezali ‘ultraprerađenu’ hranu i rak

- Mi u bio&bio se već 15 godina trudimo donositi odluke koje će pozitivno utjecati na naše zdravlje, ali i na okoliš. Vjerujemo da je važno brinuti o zdravlju i osobnom razvoju jer samo zdrav pojedinac može kreirati zdravo društvo i okoliš. Zato je organska hrana od početka bila naš jedini izbor i prvi smo koji smo se odlučili za ponudu 100% organskih certificiranih proizvoda, zaključuje Boban Pejić.

Danas je samo 1% od ukupnih obradivih površina na svijetu pod organskom proizvodnjom. Samo 1% proizvođača na svijetu spremno je reći NE genetskom inženjeringu. Zahvaljujući osviještenosti kupaca, taj broj raste. No, ono što je sigurno – da bi utjecaj bio još veći, organski pokret treba vašu podršku.

25. travanj 2024 22:24