Lider trend
StoryEditor

U Splitu prvi elektro-automobili čija se baterija nadopunjuje sunčevom energijom

30. Ožujak 2015.
Piše:
lider.media

U Split bi u dogledno vrijeme trebali stizati prvi električni automobili čija će se električna baterija nadopunjavati solarnom energijom.

Takvi automobili imaju integrirane solarne krovove, što omogućuje dodatno napajanje.

- Osim toga, imaju i unutrašnje generatore koji zbog strujanja zraka u unutrašnjosti automobila također nadopunjavaju bateriju na struju – objašnjava Sandra Grabner iz splitske tvrtke “E - drive”, koja je među pionirima iznajmljivanja i prodaje ekovozila u Hrvatskoj, piše Slobodna Dalmacija.

Automobili će se uvoziti iz Kine, izvrsna je stvar što će im cijena, koja je zasad tajna, jer sve je još u fazi realizacije - biti primjerena našem džepu. Do sada su ljudi bili skeptični prema elektroautomobilima iz tri razloga. Prvi je taj što su bili jako skupi, a što sada neće biti slučaj. Drugi je razlog nemogućnost punjenja baterije jer će Split tek u novom prodajnom centru na Mejašima imati prvu “utičnicu” za električne automobile, no zato će ovi automobili električnu bateriju nadopunjavati sunčevom i unutarnjim generatorima.

- Da, baterije za električne automobile su skupe i kratkog su roka trajanja, no jedna je njemačka tvrtka u suradnji s partnerima iz Kine riješila i taj problem proizvodnjom dugotrajne baterije za električni automobil. Istina, ta je baterija i skuplja od one koja se koristi u sadašnjim električnim automobilima, ali joj je vijek trajanja prijeđenih 240 tisuća kilometara. Znači, skuplja jest, ali u biti nekoliko puta jeftinija zbog svoje izdržljivosti u usporedbi sa svim sličnim što se danas nudi na tržištu jer standardne olovne baterije ne mogu izdržati više od 40 tisuća kilometara – objašnjava Sandra Grabner.

Bitna stavka u cijeloj priči su i poticaji. Za one koji to još ne znaju, za nove električne automobile oni su i do 70. 000 kuna. Ministarstvo okoliša i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, pokrenuli su projekt poticanja nabave vozila sa smanjenom emisijom CO2 kojim će se sufinancirati nabava električnih, plug-in hibridnih i hibridnih vozila i za taj projekt bi se osiguralo sedam milijuna kuna namijenjenih građanima i pravnim osobama.

Kako nekoliko hrvatskih poduzetnika u ovom trenutku pokušava ili je već realiziralo ugovore o uvozu električnih automobila, u “E - rentu” odlučili su krenuti i s prodajom, odnosno ugradnjom sunčanih krovova na elektroautomobile, generatora i superbaterija za nevjerojatnih 240 tisuća kilometara vožnje. Međutim, ljudima ide na živce što se baterija elektroautomobila, poput praznog mobitela, moraju puniti cijelu noć, a gorivo na benzinskoj crpki natočiš za pet minuta i kreneš dalje.

- Baterije LifePo4 pune se za pet do deset minuta, pa je i taj nedostatak elektroautomobila stvar prošlosti – uvjerava Grabner.

U “E- rentu” trgovci i iznajmljivači vozila na dizel i benzin dobit će konkurenciju. Oni će, kažu, zbog elektropogona u startu biti jeftiniji, a vjeruju, i zanimljiviji turistima koji će u Hrvatskoj moći oprobati i nešto što mnogi nisu vidjeli ni kod kuće, naročito oni koji nam stižu iz manjih sredina, jer ovakva vozila viđaju se najčešće u milijunskim gradovima.

 

22. studeni 2024 22:25