Lider trend
StoryEditor

Zašto radimo sve dulje da stvorimo bogatstvo?

22. Rujan 2013.
Piše:
lider.media

‘Koliko je dovoljno?‘ provokativan je poziv za moralni pristup ekonomiji i oslanja se na djela filozofa, ekonomista i politologa od Aristotela preko Marxa do Keynesa. Što je dobar život? Koja je prava vrijednost novca? Zašto radimo sve dulje da stvorimo bogatstvo?

To su neka od pitanja koja si sve češće postavljamo od početka krize 2008. Keynes je još 1930. godine predviđao da će u sljedećem stoljeću dohodak po glavi stalno rasti, da će biti zadovoljene osnovne potrebe i da nitko neće morati raditi više od 15 sati na tjedan.

No bio je u krivu: dohodak je rastao kao što je predvidio, ali naše su želje sve veće i radimo sve više. Robert i Edward Skidelsky objašnjavaju zašto je Keynes bio u zabludi. Tvrdeći da je ekonomija moralna znanost, oni prate koncept dobrog života još od Aristotela. No taj smo ideal izgubili u proteklih pola stoljeća.

Robert i Edward SkidelskyHow Much Is Enough?Other Press, LLC, 2013.

Oslo, Rijeka, Brčko, Australija i Indija samo su neke postaje kojima se skitao junak ‘Sandala‘. Stalno se boreći i sa sobom i sa svijetom koji ga okružuje, hvatajući se pritom za sve što pronađe uz put - alkohol, pornografiju, drogu, trčanje na skijama, zaljubljivanje... nježan i tužan, borben i malodušan, duhovit i autoironičan... U početku bila je to knjiga priča pod naslovom ‘Fasung‘, ali nakon deset godina Sejranović ju je temeljito prekrojio, nadopisao i pretvorio u labavo strukturiran roman, koji nadopunjava i zaokružuje dva Sejranovićeva dosad objavljena romana ‘Nigdje, niotkuda‘ i ‘Ljepši kraj‘, tvoreći s njima uznemirujuću proznu trilogiju. I ovaj roman ima autobiografski štih s fatalističkim osjećajem svijeta.

Bekim SejranovićSandaleV.B.Z., Zagreb, 2013.

Imati ideju i to originalnu u svijetu današnjice jedan je od imperativa uspjeha. No imati takvu ideju danas u svijetu prenapučenom informacijama koje se razmjenjuju brzinom misli nije nimalo lako. Još je teže u tom joj svijetu udahnuti život i učiniti je vidljivom. Knjiga Borisa Belaka mnoge će ohrabriti da krenu na to neizvjesno putovanje upućujući ih, na lak i zabavan način, u sve aspekte marketinga. Ekonomija, filozofija, umjetnost i sociologija prožimaju se u ovom djelu dajući kroz sliku marketinga danas i studiju svijeta kakav je ovog trenutka. I pokušava dati odgovore na mnoga pitanja vezana uz nastanak, prirodu i djelovanje ideje koja u vrijeme munjevitih promjena i robama i uslugama prezasićenog tržišta ima pravi status ‘božice‘.

Boris BelakIdeja u labirintuRebel, Zagreb, 2013.

24. travanj 2024 21:13