Devetu godinu zaredom, od 21. do 22. studenoga ove godine, u zagrebačkome hotelu Westin održala se konferencija GALP 2019 (Green and Lean Production). Konferencija, koju je organizirala tvrtka Culmena, bavila se temom 'Izazovi transformacije u Pametno poduzeće: Lean & Green kao potpora digitalizacij', a svoja su praktična iskustva podijelili i Rimac Automobili te Amazon Web Services.
Na konferenciji su se okupili vrhunski predavači iz renomiranih hrvatskih i stranih poduzeća, a događanje su podržali i izaslanik ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta, Zdenko Lucić te član Uprave HAMAG-BICRO-a, Ante Janko Bobetko.
Konferencija je predstavila primjere uspješne primjene digitalne tehnologije koja osigurava modernizaciju hrvatske industrije i gospodarstva, te pokazala hrvatske inovativne proizvode zasnovane na tehnologijama Industrije 4.0.
-Razvoj novih inovativnih proizvoda, kao i digitalizacija postojećih proizvoda, zatim korištenje obnovljivih izvora energije te otvaranje novih radnih mjesta tri su ključna preduvjeta za uspješnu transformaciju hrvatske industrije i značajno povećanje produktivnosti. Potrebno je uskladiti poslovanje sa zahtjevima industrije 4.0, što podrazumijeva povezivanje digitalne tehnologije s mehaničkim komponentama proizvodnog procesa, tj. stvaranje pametnih tvornica - istaknuo je prof. dr. sc. Nedeljko Štefanić s Fakulteta strojarstva i brodogradnje.
Dubravko Hlede iz hrvatske tvrtke za proizvodnju električnih vozila, Rimac Automobili, podijelio je praktična iskustva u povećanju produktivnosti poduzeća, provođenju digitalne transformacije i preoblikovanju u pametnu tvornicu. Poseban gost konferencije bila je američka tvrtka Amazon Web Services.
O prolasku kroz kompleksan proces digitalne transformacije govorio je i Ivan Gabrić, glavni direktor za poslovne korisnike tvrtke A1 Hrvatska, koja je bila generalni sponzor konferencije.
-Našu tvrtku u potpunosti smo prilagodili zahtjevima tržišta kako bismo bili brži i učinkovitiji u odgovaranju na korisničke potrebe. Više nismo samo telekom, nego digitalna kompanija, a to znači da nudimo usluge, proizvode i rješenja koji spajaju standardni telekom portfelj s onim ICT-ja. Trenutno jedini u Hrvatskoj imamo nacionalnu pokrivenost NB IoT mrežom, a cilj nam je ostvariti potpunu pokrivenost Hrvatske 5G mrežom. Ove tehnologije zasigurno će oblikovati budućnost raznih industrija, ali i cjelokupnog gospodarstva - istaknuo je Gabrić.
Cilj konferencije bio je pokazati kako je hrvatska industrija uspješno počela primjenjivati nove digitalne tehnologije te da se proces modernizacije hrvatske industrije i gospodarstva može uspješno provesti u sljedećih 30 mjeseci, najkasnije do sredine 2022. godine. Također, predstavljeni su i hrvatski inovativni proizvodi zasnovani na tehnologijama Industrije 4.0, koji hrvatskoj industriji mogu osigurati konkurentnu poziciju na svjetskom tržištu. Radi se o metodologiji CULIS, modularnom sustavu PRO-S, softveru Improve Card te projektu 100 Pametnih tvornica.
Uz sve već navedeno, na konferenciji su se predstavila tri strateška pravca koja hrvatskoj industriji mogu osigurati značajno povećanje produktivnosti, razvoj novih inovativnih proizvoda (kao i digitalizaciju postojećih proizvoda), korištenje obnovljivih izvora energije te otvaranje novih radnih mjesta.
Generalni sponzor konferencije bio je A1, Zlatni sponzor Klimaoprema, a sponzori Purić i CVH.