Facebook je još od EU izbora započeo s kontrolom oglasa na svojim platformama, pa tako za objave političkog sadržaja trebate imati njihovo odobrenje. Te kampanje ostaju javno dostupne i SEDAM godina nakon objave te se klikom na gumb mogu dobiti podaci o potrošenom iznosu i broju pregleda.
Zašto je tomu tako?
Facebook je optužen da je sudjelovao u ruskom uplitanju prilikom izbora Donalda Trumpa, zbog velikih pritisaka da se slične stvari, kao i 'fake news' odnosno lažne vijesti događaju diljem svijeta, odlučili su djelovati. Tako njihov algoritam neće odobravati promoviranje objave koje imaju veze s politikom, osim ako oglašivač nema posebno odobrenje.
Upravo će tako spriječiti promociju lažnih vijesti koje su se učestalo počele pojavljivati na toj platformi. Faceboook je otvorio i dva regionalna operativna centra za izbore u Dublinu i Singapuru, uz postojeći u američkom stožeru u Menlo Parku kako bi u svakom trenutku mogao reagirati na moguće pokušaje uplitanja.
Možete vidjeti sve
Sada na Facebookovoj platformi pod nazivom Galerija, možete vidjeti sve o oglasima pojedinih kandidata. Od toga koliko su novca potrošili na Facebook oglase, pa do toga koje su ljude i područja targetirali, ali i sam izgled oglasa. Isto kao i političke oglase, možete vidjeti i što radi vaša konkurencija, samo što u tom slučaju možete vidjeti samo izgled oglasa.
Uz Facebook, na sličnu se praksu odlučio i Google pa je u ovom trenutku puno teže plaćenim oglasima širiti lažne vijesti.