Hrvatska
StoryEditor

Goranka Zadro: Pretvaramo se u Katice za sve kad ponestane radnika u proizvodnji

21. Rujan 2020.
Goranka Zadro
Na pravilu da odabirom namještaja po mjeri kupac ima nadzor nad cijenom počiva uspjeh poslovanja obiteljske tvrtke Interijeri Zadro. Od prodavača talijanskog namještaja prerasli su u proizvođača personaliziranog namještaja s trenutačno šest zaposlenih, a zbog potreba posla povremeno im i nedostaje radne snage

Iako su Interijeri Zadro isprva trebali samo prodavati, dostavljati i postavljati talijanski namještaj, prateći i analizirajući tržišne potrebe te osluškujući želje kupaca, nakon nekog vremena u tvrtki su odlučili da će početi s vlastitom proizvodnjom. Procijenili su da je u tome velik potencijal zbog mogućnosti prilagodbe namještaja prostoru i potrebama kupaca kojima su željeli pružiti proizvode po mjeri, što uključuje i kontrolu nad cijenom. Svidjela im se ideja da u slučaju izrade namještaja po mjeri omogućuju klijentu da sâm odredi proračun koji planira i može potrošiti, a zauzvrat dobije proizvod s detaljima i izgledom koji želi po cijeni koja mu odgovara, istaknula je Goranka Zadro, vlasnica Interijera Zadro iz zagrebačkih Sesveta. U toj obiteljskoj tvrtki koju vode ona i njezin suprug Željko zaposlene su dvije dizajnerice i nekoliko radnika u proizvodnji, na dostavi i sklapanju namještaja.

Namještaj po mjeri

U počecima rada Interijeri Zadro, osnovani 2009., nudili su proizvode talijanskih brendova kao što su Colombini, Di Iorio, Europeo ili Calligaris, i to suvremenoga, retro ili klasičnog dizajna. No zbog velike konkurencije trgovina koje su prodavale talijanski komadni namještaj i povećanja cijena došlo je vrijeme za promjenu načina poslovanja, objašnjava Zadro.

– Stječući iskustvo u prodaji i osluškujući tržišne potrebe te da bismo mogli odgovoriti na nove izazove, pokrenuli smo vlastitu proizvodnju namještaja po mjeri. Tako smo postali tvrtka koja se dijelom bavila uvozom talijanskih brendova, a dijelom smo počeli izrađivati namještaj po želji stranaka. Danas ponuda obuhvaća uslugu izmjere prostora, idejno rješenje, savjete u odabiru materijala i boja, proizvodnju dogovorenog namještaja, njegovu dostavu i postavljanje. Nudimo kuhinje, kupaonski namještaj, ormare, krevete, komode, predsoblja, namještaj za dnevne sobe, spavaće i dječje sobe. Naš izložbeno-prodajni prostor nalazi se u trgovačkom centru Westgate u Zaprešiću od 2014., a s ponudom i prodajom raširili smo se po cijeloj Hrvatskoj, pa i izvan granica – kaže Zadro.

Zadovoljna je što se potražnja za namještajem po mjeri iz godine u godinu povećava i što sve više klijenata prepoznaje prednosti domaće proizvodnje. Dodaje da svakodnevno imaju upite gotovo iz svih krajeva Hrvatske, no ipak ponajviše iz Zagreba i Zagrebačke te Krapinsko-zagorske županije, a ljeti dobivaju narudžbe od Dalmacije i Kvarnera do Istre.

Punom parom dalje

Cijene njihova namještaja Zadro smatra pristupačnima i prihvatljivima prosječnomu hrvatskom kupcu, od srednjeg do visokoga cjenovnog ranga. Napominje da u izradi namještaja po mjeri kupac ima nadzor nad cijenom jer odabire kvalitetu materijala u skladu s potrebama i proračunom kojim raspolaže. U Interijerima Zadro daju prednost jednostavnosti i što većoj iskorištenosti prostora. Njihovi su prodajni savjetnici, koji su u tvrtki već godinama, ujedno dizajneri pa strankama pomažu svojim znanjem, prijedlozima idejnog rješenja, pri odabiru modela, materijala i boja, poštujući pritom želje svakog pojedinca. Ipak, katkad im se dizajneri javljaju sa svojim prijedlozima pa se onda radi i prema njihovim projektima.

– Nakon višednevne izolacije izazvane koronakrizom i potresom mnogi klijenti jedva su dočekali dalje uređivati i opremati svoje domove, zato nastavljamo raditi punom parom. Bili su to neki projekti koji su stajali zbog pandemije COVID-19 pa je trebalo doći u salon, odabrati materijale, boje, pogledati uživo našu ponudu i posavjetovati se s našim prodajnim savjetnicima. Kako će biti dalje, ujesen, vidjet ćemo. Klijente i potencijalne kupce primamo u salon prema dogovoru, poštujući tako sve donesene epidemiološke mjere koje se odnose na rad salona namještaja. U vrijeme izolacije naš izložbeno-prodajni salon bio je zatvoren pedeset dva dana, ali naši prodajni savjetnici radili su od kuće koliko je to bilo moguće zbog prirode posla i bili su na usluzi strankama e-poštom ili telefonski ako je netko zatrebao savjet ili bilo kakav podatak. Proizvodni pogon radio je skraćeno, uglavnom su se dovršavali projekti ugovoreni prije radikalnih mjera – ističe Zadro.

Najbolja preporuka

Iako se mnogo piše i govori o skorašnjoj krizi u gospodarstvu, za sada o tome u Interijerima Zadro ne razmišljaju. Ne znaju što nosi jesen, ali prate situaciju i idu korak po korak, navodi Goranka Zadro.

Sigurno neće srljati u velike projekte bez pokrića, a bude li posao stagnirao, rezat će troškove što više i prilagoditi se tržištu. Za njih je najbolja reklama zadovoljan kupac te kvaliteta proizvoda i usluga. Upravo su preporuke zadovoljnih stranaka način na koji najviše nalaze nove poslove, no tu su, naravno, i marketing u okvirima mogućnosti, te prisutnost na društvenim mrežama i u specijaliziranim časopisima.

– Posebno je​ zahtjevno raditi u prostorijama starih stambenih zgrada ili kuća u kojima su zidovi stari i truli, a kutovi nepravilni. Osim toga, stranke često imaju posebne zahtjeve za izradu namještaja, ali uz pomoć vrsnih dizajnera, mnogo truda i zalaganja mi svakom klijentu, ako možemo i ako je to tehnički izvedivo, nastojimo ispuniti zahtjeve. Ako se projekt ne može izvesti, uglavnom zbog tehničkih razloga, predlažemo jednostavnije rješenje ili improvizaciju, sve prema dogovoru – iznosi Zadro.
Zadovoljna je poslovanjem u prošloj godini iako misli da uvijek može i mora bolje. Prema planu i programu odradili su i prvo ovogodišnje tromjesečje, kad su rasli desetak posto u odnosu na 2019., nakon čega ih je koronakriza malo usporila. U Interijerima Zadro bili bi sretni da ovu poslovnu godinu završe kao lanjsku.

Nastavak ulaganja

Nadu im daje upravo mnogo zadovoljnih stranaka koje im pokazuju da idu dobrim smjerom i jamstvo su nastavka ulaganja u tvrtkin rast i razvoj. Zbog toga neće prekidati ulaganje, posebice u osuvremenjivanje strojeva, jer Interijeri Zadro žele unatoč nesigurnom gospodarskom okružju biti stabilni i konkurentni na tržištu svojom kvalitetom i cijenom proizvoda. Pri tome su im zaposlenici najvažnija karika, zato nastoje prema njima biti odgovorni.

– Osim osnovne plaće trudimo se zaposlenike nagraditi povremenim stimulacijama, božićnicama, regresima i uskrsnicama. Zbog zatvaranja prodavaonica i nemogućnosti prodaje tijekom pandemije korone već smo na početku zatražili državne poticaje za održavanje radnih mjesta, što nam je i bilo odobreno za ožujak, travanj i svibanj. Jako smo zahvalni i zadovoljni što nam je država pomogla kao malim privatnim poduzetnicima s trenutačno šest zaposlenika. Zbog potreba posla povremeno nam i nedostaje radne snage u proizvodnji pa se u danima kad nam manjka radnika pretvaramo u Katice za sve i tako se dopunjujemo. Događa se stoga da radnik u proizvodnji i dostavlja namještaj, katkad ide i na montaže, ili pak monter, osim što postavlja namještaj, pomaže pri pakiranju. Eto, snalazimo se, no nije uvijek lako i oduzima nam dosta vremena – opisuje Goranka Zadro.

22. studeni 2024 11:25