Hrvatska

Gordana Gelenčer dobitnica nagrade Hrvoje Mateljić

U Hrvatskom novinarskom domu u petak je dodjeljena nagrada za najboljeg gospodarskog novinara u 2011. godini.Ovogodišnja dobitnica je Liderova novinarka i komentatorica Gordana Gelenčer.

Žiri sastavljen od urednika gospodarskih novina i rubrika - Darko Buković (Privredni vjesnik), Željko Ivanković (Banka magazin), Darko Markušić (Poslovni dnevnik), Miodrag Šajatović (Lider), Plamenko Cvitić (Business.hr) i Viktor Vresnik (Forbes), najbolje je ocijene tako dodjelio Gordaninim tekstovima, a u konkurenciji je bilo još 11 gospodarskih novinara.
Ovo je treća godina dodjele nagrade koju je pokrenula redakcija Lidera u spomen na tragično preminulog kolegu Hrvoja.
Hrvoje Mateljić bio je jedan od pokretača Lidera, rekao je glavni urednik Miodrag Šajatović, izvrstan novinar koji je u novinarstvo krenuo kao glavni urednik Managera, lista studenata Ekonomskog fakulteta.
- Bio je s nama u Poslovnom svijetu u Večernjem listu, radili smo zajedno i u EPH, Poslovnom dnevniku, da bi s nama krenuo i u projekt poslovnog tjednika Lider. Nagradu smo pokrenuli s jedne strane jer smo željeli sačuvati uspomenu na Hrvoja, a s druge strane da damo podršku i nagradimo kolege koji u tiskanim medijima u ovim izazovnim vremenima prate gospodarstvo - rekao je Šajatović.
Darko Buković, predsjednik žirija, rekao je kako bez novinara nema sadržaja, i upravo su se zato gospodarske redakcije okupile da se nagradi jedan od njih.
- Čuvamo ekonomsku logiku razmišljanja. Kvalitetan novinar snaga je svakog medija, a gospodarsko okruženje treba kvalitetno gospodarsko novinarstvo. Novinarstvo proživljava krizu, uspješnost novina ovisna je više nego ikad prilagodbi novim stvarima, novim kanalima, novim cijenovnim modelima- rekao je Buković. Tiskani se mediji ne mogu natjecati s elektroničkim u brzini, no zato mogu ponuditi analitički pristup.
Gordana je nagrađena za seriju analitičkih tekstova iz područja financija, bankarstva, poduzetništva i makroekonomije. Posebno priznanje Gordani je uručio predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
- Nije lako primiti nagradu koja nosi ime kolege Hrvoja. Nakon toliko godina pisanja, ovo je svojevrsna nagrada za životno djelo. No, ljute me dvije stvari - to što gospodarski i financijski novinari nikad neće biti smatrani vrhom novinarstva i to što su problemi i trendovi u hrvatskom gospodarstvu isti kao i prije 10 i 15 godina, što je uistinu depresivno - rekla je Gordana.
Veseli da struka bira najbolje, rekao je Tedeschi, svjedoci smo puno izbora, a kada se govori o gospodarstvu ono nije u fokusu mainstream medija.
- Zadnjih 15 godina mediji ukupno su uhvatili liniju žutila. Zahvaljujem svima koji provode objektivni pristup ozbiljnim temama. To je u vrijeme globlane recesije iznimno važno, ne samo radi nas u biznisu već i radi svih građana koji su zabrinuti za situaciju u kojoj se nalazi zemlja, a i čitavo svjetsko gospodarstvo - rekao je Tedeschi.

Napomenuo je kako je svjestan da je izazovno pratiti gospodarstvo, da nije riječ o medijima koji imaju visoke tiraže, no kako je to iznimno važno te stoga izražava podršku izdavačima poslovnih novina.
- Imat ćete podršku od nas, ne samo u klasičnom obliku oglasa, već otvorenosti jer zainteresirani smo da poslovni mediji opstanu. Također, veseli da su oni koji su konkurenti na tržištu uspjeli sjesti zajedno i već treći put birati najbolje među vama. Iskreno vam čestitam. Želim da ova nagrada koja nosi ime jednog izvrsnog čovjeka i novinara bude inspiracija svim novinarima, a posebno mladim kolegama koji tek stasaju - rekao je Tedeschi.
Godišnja nagrada koja se dodjeljuje zaposlenim, slobodnim ili honorarnim novinarima i vanjskim suradnicima novina s gospodarskim rubrikama ili specijaliziranih za gospodarstvo 2009. pripala je Josipu Bohutinskom, a za 2010. nagradu je osvojio Miroslav Kuskunović. Posebnu statuu koja dobiva najbolji gospodarski novinar izradio je 'Likovni Studio'.

U sklopu svečane dodjele nagrade Hrvoje Mateljić, direktor Gingerneta i član Uprave Digitela, Nikola Vrdoljak održao je predavanje o budućnosti medija u svjetlu novih tehnologija.
- Medijske kuće moraju ubrzati transformaciju prema digitalnom unutar kojega je ključno vratiti se B2C modelima. Vrlo je važno odrediti se spram naplate sadržaja, ali ne s modelom koji ide prema oglašivačima već prema krajnjim korisnicima- čitateljima - rekao je Vrdoljak.

Uskoro ćemo biti svjedoci, rekao je Vrdoljak, značajne promjene modela funkcioniranja medija, ali i modela funkcioniranja tržišta marketinga i oglašavanja kao i odnosa mediji-agencije-klijenti.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju