Zbog prisutnosti koronavirusa u Hrvatskoj, velike hrvatske kompanije osnovale su stručne timove koji surađuju s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo i Ministarstvom zdravlja te obavještavaju zaposlenike o trenutačnoj situacije, a poduzele su konkretne mjere zaštite zaposlenika.
U A1 su ograničena domaća i inozemna putovanja koja su zamijenjena video konferencijama. Osim toga, organiziran je poseban tim koji pomno prati situaciju s koronavirusom i kompanija svakodnevno informira zaposlenike o novostima i mjerama koje poduzima, a upoznati su i s preventivnim mjerama zaštite od zaraze sukladno informacijama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Atlantic Grupa pomno prati razvoj situacije i upute nadležnih institucija, a sve aktivnosti koordinira tim formiran od kompanijskih stručnjaka za sigurnost, kontrolu kvalitete, komunikacije, upravljanje ljudskim potencijalima te kriznim situacijama.
- U svim našim proizvodnim pogonima, koji inače imaju najviše certifikate sigurnosti i kvalitete, uvedeni su dodatni protokoli zdravstvene sigurnosti te su do daljnjega obustavljeni grupni posjeti tvornicama te školski i ostali obilasci. Sve naše zaposlenike informirali smo o potrebi pojačanih mjera osobne higijene zbog povišenih rizika u okruženju te smo ih uputili da izbjegavaju putovanja na područja koja su pod zdravstvenim nadzorom - kaže Gabrijela Kasapović, direktorica Korporativnih komunikacija Atlantic Grupe.
Hrvatski Telekom poduzima aktivnosti koje će, u najvećoj mogućoj mjeri, omogućiti nastavak redovnog poslovanja. U toj kompaniji ističu da će zaposlenicima osigurati maksimalnu podršku u zaštiti zdravlja, imajući na umu pritom i potrebu da, kao tvrtka od strateškog značaja, osiguraju kontinuitet usluge svojim korisnicima. Hrvatski Telekom je u kontaktu sa svim nadležnim zdravstvenim institucijama i zaposlenike pravodobno obavještava o svim novim detaljima, a sigurnosni centar dostupan je 24 sata na dan.
U Hrvatskoj pošti ističu da je prije svega potrebno ponašati se racionalno i odgovorno, bez širenja panike, te postupati sukladno uputama nadležnih tijela. A ovisno o razvoju situacije, svi radnici Hrvatske pošte postupat će u skladu s uputama stručnog tima koje će biti koordinirane s nadležnim službama. Hrvatska pošta osnovala je tim koji će kroz stručnu pomoć i saznanja koja trenutačno ima vezano uz koronavirus, te praćenje novih informacija, biti na raspolaganju svim radnicima. Po potrebi putem internih kanala objavljuje informacije i uputi o postupanju za radnike u slučaju sumnje na zarazu ili pojavljivanja bilo kakvih simptoma te preventivnim mjerama koje je dao Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Ta je kompanija u stalnom kontaktu s Kriznim stožerom Ministarstva zdravstva. Protokoli osiguravanja kontinuiteta poslovanja i upravljanja u situacijama krize sastavni dio poslovnih politika banke ističu u Erste banci, a aktiviraju se prema potrebi.
Ta banka poduzima adekvatne preventivne radnje kako bi bila spremna osigurati nesmetan kontinuitet poslovnih aktivnosti i dostupnosti usluga klijentima i u situaciji eventualne daljnje eskalacije. Erste banka je pripremila osnovne preporuke i upute za zaposlenike, a shodno daljnjem razvoju događaja i uputama nadležnih tijela, bit će spremna adekvatno reagirati u slučaju potrebe.
Pliva sustavno prati događanja vezana uz širenje koronavirusa na lokalnoj, ali i globalnoj razini te je upoznata s trenutačnim stanjem i službenom potvrdom pojave prvih oboljelih na području Hrvatske te kontinuirano zaposlenicima daje smjernice o preventivnim mjerama očuvanja i zaštite zdravlja. Istovremeno sa stalnim ocjenjivanjem učinka situacije, proaktivno provodi aktivnosti i poduzima mjere opreza kako bi osigurali cjelovitost poslovanja. Sve buduće mjere vezane uz planiranje i organizaciju poslovanja ovisit će o daljnjem razvoju situacije, odnosno o potrebi uvođenja i trajanju posebnih mjera nastalih uslijed širenje zaraze koronavirusom.