Smjena generacija u svakoj obiteljskoj tvrtki jedna je od najbolnijih tema. Niz tvrtki propada nakon što osnivač odradi svoju dionicu, a poslovanje nastavljaju nasljednici ili profesionalni menadžeri izvan obitelji.
No, poduzetnička smjena generacija može biti i prilika za gospodarstvo, jedan je od mogućih zaključaka Liderovog projekta Hrvatski SWOT. Taj aspekt spominje i konzultant Željko Perić. On u svojoj analizi koju danas objavljujemo tvrdi da je dolazak mlađega, modernijeg kadra prilika koju treba iskoristiti.
Analize naših autora međusobno se dopunjuju. Tako je HBOR u svojoj analizi među prilike uvrstio pojavu nove generacije poduzetnika izraslih u sklopu ICT tehnologija. Na to se lijepo nadovezuje opservacija Dragana Munjize:
– Primjećuje se da smjena generacija i u politici i u gospodarstvu donosi promjene i u načinu poslovanja i strateškog promišljanja te da 'novi' poduzetnici koji su se uklopili u globalizirano-digitalizirani svijet počinju iskorištavati osnovnu prednost Hrvatske: raditi iz Hrvatske na globalnom tržištu, a uživati pogodnosti života u Hrvatskoj poslije posla, vikendom i za vrijeme odmora. U Hrvatskoj se radi da bi se živjelo (ili se barem teži tomu), a ne obrnuto, i to primijeti svaki gost koji se dulje zadrži u zemlji – zaključuje Munjiza.
Dakle, hrvatski način života, s ispijanjem kava u radnom vremenu (predugim, primijetili bi poslodavci) ne mora biti samo slabost. Na to se može gledati i kao na priliku uz Munjizin moto 'U Hrvatskoj se radi da bi se živjelo'. A to je logika privlačna današnjoj generaciji digitalnih nomada, koje spominje i predsjednica Uprave Zagrebačke burze Ivana Gažić.