Hrvatska
StoryEditor

Istraživanje: Isplati li se investirati u MBA studij?

23. Travanj 2020.
MBA studij
U današnjem svijetu koji se sve više digitalizira i transformira, polaznici MBA-a sve se više pitaju jesu li vrijeme i novac uloženi u MBA studij dobra investicija imajući u vidu da mnogi od njih već imaju dobro plaćene poslove i uspješnu poslovnu karijeru. U nedavnom istraživanju poslovna škola WU Executive Academy je među svojim alumnijima istražila je li im se i na koji način isplatilo završiti MBA studij na WU Executive Academy. Istraživanje je uključivalo ne samo ključne kriteriji kao što su razvoj karijere i plaća, već i prednosti stečene alumni ponudama, a koje su dostupne članovima WU Executive Cluba.

Povrat ulaganja (ROI) važan je parametar i kad se radi o MBA programima. „Bez obzira gledamo li na ROI iz poslovne ili privatne perspektive: riječ je o tome je li financijski isplativo. Ulaganje u MBA studij smatrat će se uspjehom ako se (financijski) isplati i generira stvarnu dodanu vrijednost za diplomante. U stvarnosti, i povrat ulaganja i dodana vrijednost mogu imati različite dimenzije. To potvrđuju i rezultati našeg istraživanja među alumnijima“, izjavila profesorica Barbara Stöttinger, dekanica WU Exective Academy.

Značajno povećanje plaće za više od 30 posto

Uz osobni razvoj i priliku za formiranje poslovne mreže kontakata, povećanje prihoda još je jedan razlog zašto ljudi upisuju MBA studij. Rezultati istraživanja pokazali su da je rast plaće među anketiranim alumnijima bio impresivan: njihova prosječna plaća porasla je za 30% (36% među alimnijima iz zemalja Srednje i istočne Europe) u usporedbi s iznosom plaće koju su imali prije upisivanja MBA studija. Među raznim programima, najznačajniji porast plaća zabilježen je među Professional MBA diplomantima (+31%). Regionalna usporedba je pokazala najveću korist MBA diplomanata koji dolaze iz zemalja Srednje i istočne Europe (+ 36%).

„Pogrešno je vjerovati da će samom činjenicom da je netko završio MBA studija automatski dobiti povećanje plaće. Pozitivni pomaci u karijeri i plaćama alumnija posljedica je njihova rada, ustrajnosti kao i snažne motivacije. Sukladno tome, povećanje plaća od 30% i više sigurno je veliki uspjeh koji vjerojatno ne bi bio moguć bez završetka MBA studija. Međusobno natjecanje s MBA kolegama, zajednički rast kada je u pitanju stjecanje specifičnih vještina i vještina upravljanja te podrška koju aluminiji pružaju jedni drugima u brojnim profesionalnim izazovima kao što su traženje posla, pregovora itd. također su ključni pokretači za povećanje plaće diplomanata“, izjavila je Martina Ernst, koja je bila voditeljica ljudskih resursa međunarodne organizacije prije nego je osnovala vlastito poduzeće SalaryNegotiations.

Prekretnica u poslovnoj karijeri: pokrenite promjenu s MBA diplomom

Iako je većina studenata prvenstveno zainteresirana za širenje znanja i poslovne mreže kontakata, rezultati istraživanja jasno pokazuju da MBA diploma također potiče na promjenu u poslovnoj karijeri: 76% (72% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) ispitanika izjavilo je da su zahvaljujući MBA diplomi mogli usmjeriti svoju karijeru u novi i pozitivni smjer, a 64% (63% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) njih je odgovorilo da su krenuli u novom profesionalnom smjeru za vrijeme studija ili u roku od godinu dana po završetku studija.

Također, istraživanje je pokazalo da je 47% (46% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) ispitanika promaknuto na novu poziciju u svojim organizacijama, a 37% (41% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) promijenilo je poslodavca. Među onima koji su se izjasnili o promjeni u karijeri, 49% (67% kod ispitanika iz zemlja Srednje i istočne Europe) njih preuzelo je dodatne odgovornosti, za 59% (55% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) promjena je došla u vidu povećanja plaće, a 46% (58% kod ispitanika iz zemlja Srednje i istočne Europe) je izjavilo da su bili odgovorni za veći budžet u odnosu na razdoblje prije MBA studija.

Spremnost za iskorak u karijeri

Udio alumnija koji upravlja timom od 100 ili više zaposlenika porastao je s 5% (7% kod ispitanika iz zemlja Srednje i istočne Europe) prije MBA studija na 17% (11% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) u vrijeme provođenja istraživanja. Također, broj diplomiranih studenata na izvršnim pozicijama isto pokazuje strelovit trend rasta: + 21% (+ 26% % kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) anketiranih alumnija je na poziciji C-razine menadžmenta u usporedbi s 12% (15% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) prije MBA diplome. Nadalje, 11% (9% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe) alumnija iskoristilo je vještine stečene za vrijeme MBA studija kako bi pokrenuli vlastitu tvrtku, samostalno ili zajedno s kolegama, udvostručujući udio poduzetnika među diplomiranim studentima u usporedbi s podacima prije MBA studija. Također, 81% njih izjavilo je da su imali veliku korist prilikom osnivanja tvrtke od stručnosti, praktičnih vještina i vrijednih kontakata stečenih tijekom pohađanja MBA programa.

„Ključna komponenta spremnosti za sljedeći korak u profesionalnoj karijeri je prelazak na stratešku poziciju, što u današnjem VUCADD svijetu zahtijeva nekonvencionalan i kreativan um. Nakon što su radili na brojnim primjerima studije slučajeva tijekom MBA studija, diplomanti su izvrsno pripremljeni za ovaj izazov", izjavila je Martina Ernst, koja je završila Global Executive MBA.

Prava vrijednost mreže alumnija

Ispitanici su istakli mogućnosti koje im nudi WU Executive Club: posebne usluge za izgradnju karijere (radionica za traženje posla, posjete tvrtki), alumni događanja (druženja, WU EA lounges, događaji Network Leaders Network, WU Ball, itd.) i ponude za pretraživanje izvršnih partnera (LinkedIn predavanja, itd.). U prosjeku 65% ispitanika prisustvovalo je događajima koji su organizirani u sklopu gostujućih predavanja koji se tokom cijele godine redovno održavaju u Beču, Bukureštu i drugim srednjoeuropskim gradovima.

U istraživanje je prvi put uključeno pitanje koliko su ispitanici spremni pomoći svojim kolegama, a postotak pozitivnih odgovora raste od pokretanja online platforme WU EA Connect. Platforma pruža informacije o besplatnim ponudama podrške alumni članova ostalim članovima zajednice. Ove ponude uključuju razmjenu iskustava s MBA studija s potencijalnim studentima, mentorstvo perspektivnim kadrovima i menadžerima s manje iskustva, organiziranje lokalnih alumni događaja itd.

Formiranje poslovne mreže kontakata

Najvažnija društvena mreža koju alumniji koriste kako bi unaprijedili svoju poslovnu karijeru je LinkedIn kojeg je navelo 68% ispitanika (76% kod ispitanika iz zemlja Srednje i istočne Europe), dok 63% koristi mrežu prijatelja i kolega (76% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe), a agencije za ljudske resurse i potragu za kadrovima koristi 52% (59% kod ispitanika iz zemalja Srednje i istočne Europe). Internetska platforma za ljudske resurse WU EA Connect osnovana je prije samo dvije godine, a već je koristi nevjerojatnih 20% (24% kod diplomanata iz zemalja Srednje i istočne Europe) diplomanata koji su u potrazi za napredovanjem u karijeri.

Informacije o istraživanju:

U istraživanju su sudjelovali diplomanti svih MBA i Master of Law programa koje nudi WU Executive Academy. Većinu ispitanika (95%) činili su diplomati Professional MBA (64%) i Executive MBA (31%), od čega su 16% su bili alumniji Global Executive MBA, 15% Executive MBA Bukurešt. Žene čine 33% ispitanika, a muškarci 67% ispitanika.

Za više informacija posjetite WU Executive Academy

22. studeni 2024 10:12