Iz pogona karlovačkog Adriadiesela u noći s četvrtka na petak prema krajnjem odredištu, nuklearnoj elektrani u Smolensku u Rusiji, krenuo je popravljen havarijski diesel motor iz sklopa jednog od tamošnjih tzv. DEG-setova (diesel električnih generatora). Takvi diesel motori pokreću u roku od najmanje 15 sekudi generatore koji se u slučaju bilo kakve havarije u nuklearkama automatski uključuju i proizvode električnu energiju radi omogućavanja pravilnog postupka gašenja reaktora, napajanja pumpi u sustavu hlađenja i održavanja sustava upravljanja nuklearkom u 'hladnom pogonu'.
Motor iz NE Smolenska, što je bilo vidljivo nakon skidanja zaštitne folije u kolovozu 2019. godine, pretrpio je, zbog neodržavanja, ozbiljna oštećenja. Vanjskim pregledom, kazao je Vlatko Benković, voditelj montaže, vidljivo je bilo puknuće bloka motora, a zbog toga morala je biti zamijenjena i vrlo skupa koljeničasta osovina, a uz brojne popravke morali su biti promijenjeni i klipovi u tom 12-cilindarskom motoru V- konstrukcije. Motor je, kao i njih 80-ak, proizveden u Jugoturbini - Tvornici diesel turbina 1978. godine po licenci švicarske tvrtke Sulzer, a nakon pretvorbe i privatizacije, te epizode s MAN-om, njen sljednik u tom dijelu posla ostao je Adriadiesel.
Preživjevši dva stečaja, te sve nedaće koje su u svjetskoj krizi brodogradnje snašle i hrvatske 'škverove', Adriadiesel oslanjao se na suradnju s MAN-om u gradnji pomoćnih brodskih motora, a s obzirom da je naslijedio i svu tehničku dokumentaciju u vezi servisiranja, remonta i održavanja ranije proizvedenih motora, Adriadisesel se prometnuo u respektabilni subjekt i u održavanju sigurnosnih sustava nuklarnih elektrana, uglavnom u Istočnom bloku koji je gradio ruski državni nositelj Rosenergoatom sa svojim brojnim podružnicama diljem država osamostaljenih raspadom SSSR-a.
Vrijednost remonta motora za NE Smolensk iznosi nekoliko milijuna američkih dolara, kazao je član Uprave Adriadisela Tomislav Varga, a sličan posao ugovoren je i za motor za GEN-set za nuklearku u Rostovu, koji će se izvesti tijekom 2020. godine. Taj motor je već u Karlovcu, i samo čeka završetak financijske konstrukcije da posao krene.
Uz posao za NE Rostov, Adriadiesel je pred potpisom ugovora za izgradnju i isporuku novog havarijskog motora za NE Smolensk, ali pod vlastitim brendom Adria 40.
Uz taj, posao, novougovoreni posao Adriadiesela, kazao je Varga, vrijedan je 60 milijuna dolara, a radi se o šest dizelskih motora za naručitelja Rooppur iz Bangladeša, ukupne snage 2,6 MW i 4,15 MW instalirane snage. Ugovoreni rok za isporuku tih motora, kazao je Varga, je potkraj 2022. godine. Dva od tih motora bit će pod brendom Adria 40, a četiri još čekaju novi tipski naziv, vezan za specifikaciju za novi 16-cilindarski motor.
Poslovi remonta, kazao je Varga, daleko su isplativiji od proizvodnje novih motora, a razlog tome je velik udio inženjerskog znanja u odnosu na materijalne troškove u konačnoj cijeni posla.