U tijeku je strateški iskorak Infobipa na svjetsku developersku scenu. Jeste li zbog toga akvizirali konferenciju Shift, najveću u jugoistočnoj Europi koja svake godine okupi više od tisuću sudionika?
Akvizicija Shifta nastavak je M&A aktivnosti Infobipa kojima dodatno ubrzavamo rast, ali i važan poslovni iskorak obiju kompanija jer, osim što na ovaj način želimo učvrstiti poziciju lidera tehnološke industrije, njome u samo središte stavljamo upravo developere. Developeri, bili interni ili eksterni, važan su dio Infobipove zajednice. Interno brojimo više od 800 developera koji čine više od četvrtine zaposlenika naše kompanije, a velike pomake ostvarujemo i kontinuiranom suradnjom s eksternom zajednicom developera kroz vlastite inicijative. Uz to, cilj nam je uspjeh koji je regionalno izdanje konferencije ostvarilo pretočiti u globalni i u suradnji sa Shiftom stvoriti najveću globalnu developersku konferenciju i tako istovremeno jačati vezu između hrvatske i svjetske developerske scene.
Ulaganje američkog fonda One Equity Partnersa u visini od 200 milijuna dolara pomoglo je Infobipu postati jednorog i jak igrač na svjetskoj tehnološkoj sceni. Čega se Infobip odrekao na račun tog ulaganja i koliko OEP utječe na donošenje poslovnih odluka?
Ne bih rekao da je bilo bilo kakvog odricanja s naše strane. Tom smo investicijom, prvom vanjskim financiranjem otkako je tvrtka osnovana 2006., dobili savršenog partnera za nadolazeće faze našeg rasta i razvoja. OEP u svom portfelju kompanija u koje je dosad ulagao ima brojne tvrtke iz tehnološkog sektora te se u svim tim investicijama pokazao kao vrlo dobar partner u njihovim daljnjim transformacijama i rastu. To je jedan od ključnih razloga zašto smo se i mi odlučili za OEP kao našeg partnera i to se već sad, unutar nešto više od pola godine suradnje, pokazuje odličnim potezom.
Posljednja godina bila je dinamična za Infobip financijski i organizacijski, u kakvoj je sad poziciji tvrtka u odnosu na svoje najveće globalne konkurente i tko su oni?
Naši najveći konkurenti su Twilio i Sinch. Tu je još i MessageBird. U odnosu na nas Twilio je u brojkama puno veći, ali mi smo tu rame uz rame ili čak u prednosti što se tiče širine i kvalitete proizvoda te globalnih operacija. Naša najveća prednost je u tome što imamo više od 650 direktnih konekcija s telekom operatorima diljem svijeta. Twilio i Sinch su već dugo aktivni po pitanju M&A aktivnosti, i ono najbitnije, to su izlistane kompanije te imaju pristup javnim tržištima kapitala. Tu je njihova najveća prednost. No, i mi imamo u planu isti takav iskorak i trenutačno se intenzivno pripremamo za buduće listanje u New Yorku. Po pitanju akvizicija, snažno idemo i u tom strateškom smjeru, prvi nam je korak bio OpenMarket zahvaljujući kojem smo jače zakoračili na tržište SAD-a, sada je to Shift s kojim u naš fokus stavljamo developersku zajednicu, a gledamo i prema daljnjim smjerovima i kompanijama koje nas mogu tehnološki upotpuniti i obogatiti naš portfelj tehnoloških rješenja.
Jedan ste od osnivača tvrtke, koliki je vaš udjel i koje su vam ovlasti?
Uz Silvija Kutića koji je većinski vlasnik, suvlasnici Infobipa smo još Roberto i ja. Društvo One Equity Partners manjinski je dioničar, a kroz naš opcijski model ESOP programa alociran je određen udio tvrtke namjenjen zaposlenicima. Moja uloga kao tehničkog direktora Infobipa vezana je uz implementaciju novih rješenja na našoj komunikacijskoj platformi, a jednako mi je u radu bitno i njegovanje odnosa s našim developerskim timovima diljem svijeta i osigurati im da imaju potpunu slobodu te apsolutno najbolje i motivirajuće uvjete za rad.
Cijeli intervju možete pročitati u novom tiskanom ili digtalnom izdanju Lidera.