Hrvatska
StoryEditor

Kako izaći na kraj s osviještenim potrošačem

30. Rujan 2021.
Piše: Antonija Knežević

Neovisno o kojoj je industriji riječ, biznisi danas moraju kormilariti kroz sve kompleksnije potrošačko okružje. Zbog ubrzane promjene tehnologije i potrošačkih navika tvrtke moraju donositi brojne strateške odluke da ne bi propustile priliku ispuniti očekivanja potrošača. Da pritom ne bi pogriješile, moraju poznavati potrošača, njegovo okružje kao i razloge zbog kojih mijenja navike.

Zbog toga je neophodno uzimati u obzir demografske, tehnološke i druge trendove. Starenje populacije, sve veći utjecaj milenijaca, povećanje udjela obrazovanih, trend 'gig' ekonomije, urbanizacija, kasnije zasnivanje obitelji, kao i tehnološke inovacije tek su neki od trendova koji će neizbježno i dalje mijenjati načine na koje potrošači kupuju. Oni koji budu išli ukorak s njima, bit će u dobroj poziciji da postanu pobjednici sutrašnjice.

Da bi spremno odgovorile na ubrzane promjene, tvrtke moraju na vrijeme uočiti trendove i predvidjeti preferencije potrošača – što žele, kako razmišljaju, kupuju, žive. A koji trendovi nas očekuju u skoroj budućnosti?

– Koronakriza ubrzala je trendove digitalizacije u sektoru robe široke potrošnje razvojem tzv. omnichannel trgovine ili online-to-offline (O2O) i digitalizaciju lanca opskrbe. Drugi trend je podizanje svijesti o zdravlju pojedinaca i zaštiti okoliša, pa se tako sve češće pojavljuju očekivanja u vezi s budućnosti hrane, odnosno tzv. future of food. Na korporativnoj razini povećan je pritisak javnosti na unaprjeđenje održivosti poslovanja u području zaštite okoliša, društvenog doprinosa i transparentnosti upravljanja (ESG), a što se pokazuje osobito važnim mlađoj generaciji, čija kupovna moć raste. Generalno možemo zaključiti da će korporativne promjene koje će kupci percipirati kao pozitivne biti brža i jednostavnija kupnja preko online kanala te briga za zdravlje i razvoj ESG dimenzija poslovanja – naznačuje glavne trendove Lovro Verhovšek, menadžer u Deloitteovu Odjelu poslovnog savjetovanja.

Koliko će svaki od njih biti prisutan u pojedinoj zemlji ovisi o stupnju razvoja društva i tržišta, smatraju u GfK-u. – Prema rezultatima s kojima raspolažemo, možemo reći da će nove tehnologije i dalje ostati s nama, kao i neki novi proizvodi koji su nam se 'uvukli' na šoping-liste. Svaki drugi od nas nastavit će pojačano paziti na svoje fizičko zdravlje, a ponovno ćemo se okrenuti i vanjskom izgledu, koji je unazad godinu dana bio u drugom planu. Posebnu pozornost pridavat ćemo kvaliteti proizvoda, a dio nas i dalje će ostati vjeran svojim lokalnim proizvođačima – pojašnjava Ana Popovac, viša prodajna savjetnica u GfK-u.

Iako je digitalizacija već dulje prisutna, COVID-19 djelovao je kao svojevrsni katalizator, ubrzavši tu transformaciju. I oni koji nisu bili skloni online kupnji, lani su je prigrlili. Prema Gfk-u u 2020. dogodio se znatan rast penetracije online kupnje za kućanstvo.

Kakav je potrošač budućnosti, što nas sve očekuje i koji su trendovi u raznim sektorima poput turizma i putovanja, maloprodaje, nekretnina, automobilske industrije, zabave i slobodnog vremena i drugim sferama života i poslovanja, pročitajte u temi broja ovotjednog Lidera koja je dostupna u tiskanom i digitalnom izdanju.

26. travanj 2024 09:44